Lynx rave 600 09?

matte.s

Välkänd medlem
29 aug 2008
134
0
6
Östersund
Tjena! Någon som vet hur lynx rave 600 09orna är? Inte RS utan den med förgasare? Hur funkar den? Driftsäker, soppaförbrukning, hur är chassit, hur går den i lössnön för att vara kort?

Hur jämför sig denna mot t.ex en ski doo x-rs 600 07a eller en lynx rs 600 -08?

Snabb hjälp uppskattas då jag funderar på att köpa en rave 600 09a i helgen!

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Den är väl som en TNT. Lätt och smidig men med en liten motor. (ca, 103 hk) Dock så har den nog 20hk mer än din phazer :p Har läst lite på forumet och kollat runt på skidoos och lynx hemsida, så har tyvärr ingen egen erfarenhet.. ;) Kan däremot rekommendera att du sätter på en 44 kammars matta :)

En ski doo xrs är ett mellanting mellan vanlig- och tävlingsskoter. Medan en RS är ren tävling och det finns nog flera brister med den som man borde veta av innan man köper en sån.

Hoppas att mitt inlägg gjorde så att fler kan svara, gärna bekräfta om det jag skrivit är rätt eller fel.
/Jonas

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag har en sån du funderar på med v-kitt, nerdrevad och 44 matta och jag är kanon nöjd!
Bra dämpare, underbar boggie!
inte haft några problem alls med den, kanon nöjd!
Den går helt ok i lös snön! De är första skotern jag har med de här chassiet och jag har inget att klaga över!
Jag har aldrig provat en rs eller en x-rs så kan tyvär inte uttala mig om dom.
Min är ev tillsalu om du är sugen :p

R

räsern

Tjena! Någon som vet hur lynx rave 600 09orna är? Inte RS utan den med förgasare? Hur funkar den? Driftsäker, soppaförbrukning, hur är chassit, hur går den i lössnön för att vara kort?

RS och Rave har förgasare, om det inte är fråga om nån Etec eller Sdi vilket jag aldrig sett nån rs med. Raven är fin äger själv en fast års mod 2010. Gudomligt chassi, tveka inte! Problemet är att pps boggins attack vinkel är lite snäv så den packar lite snö, men det är inte något jag retat mig på, Boggin kan du inte jämnföra med nån annan då den är outstanding.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Får jag bara fråga, skotern du ska köpa - den råkar inte stå i Örnsköldsvik? (om det är så, så har jag kört skotern i fråga och kan svara väldigt precis på hur just den skotern går.)

Du kan ju skriva ett PM till mig om det är så! :)