lynx g-touring 670-98

LARSP

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Finns det någon vänlig själ i detta avlånga
land,som kan hjälpa mej med en lämplig
förgasarbestyckning.Jag kör mest i kustbandet
och ned till ca -15gr.Även variatorinställ-
ningar är av stort intresse.
Tack på förhand.

 

Dunderkusen

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Verksta´n

Föreslår att du kontaktar närmsta verkstad, dom brukar vara duktiga på det där. Min åsikt för övrigt är att det inte lönar sig särskilt mycket att greja med bestyckningen för att klämma ur de sista hästkrafterna, för då måste du ha ficka full med munstycken och hela tiden hålla på och byta. Fixa variatorerna i stället, se till att motorn står som den ska, synka förgasare osv. så att allt är optimalt.
Kan bli dyrt om du bestyckar för magert...vilket är lätt hänt. För man vill köra den så magert som möjligt. Alternativt kan du köpa en avgastempmätar för då ser du snabbt när det börjar vara fara å färde när du laborerar med bestyckning av gasarna.
 

tgr

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
fet 670

Det stämer 670 är inte specielt känslig för lite fet blandning .Så kolla variatorn mm så ska det nog funka.
 

LARSP

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
670

Gav kanske för lite bakgrund.
Mitt lilla problem är inte variator-
underhåll,synkningar osv då jag har
hållit på med skotrar i ca 15 år.
Problemet är att jag har bytt motor-
märke och inte har någon vettig relation till någon handlare eller verkstad.
För det mesta så är dom flesta handlare ganska
så återhållsamma med att dela med sej av sin kunskap.Så därför tänkte jag som så,att
det måste finnas en enorm kunskapsbank ute på nätet,bla genom detta forum.Så återigen,kan någon
hjälpa mej med bestyckning till min lynx g-
touring 670-98. -15gr och havsnivå.En annan
fråga är:varför är det olika bestycknigar på
lynx och ski-doo,det är ju samma motor eller?
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Jo men jag tror.................

Har för mig att Ski-Doo kör med något större förgasare på vissa av sina motorer,därav andra bestyckningar.Min gamla 583 Lynx var något slöare ån Ski-Doo:s 583:a just därför.
 

Dunderkusen

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Bestyckningen

Har för mig att 670 inte ger särskilt mycket om man bestyckar om, dvs den "lider" inte så mycket av aningen fet bestyckning, däremot är den ganska känslig för att bli bestyckad för lågt, vad jag vet iaf. Avgastempmätare är att rek.