Lynx Boondocker hastighetsmätare, varvräknare samt handtagsvärmare slutat fungera

maitan_

Medlem
11 sept 2012
14
0
1
Hej!
Som rubriken lyder så är det nå knas med hastighetsmätaren och varvräknare, handtagsvärmaren funkar inte heller.
Kan hoppa igång ibland (har bara åkt en liten sväng idag)
Var på en skaplig tur igår och det var nästan bara puderkörning, det var på hemvägen den blev knasig.
Skotern funkar som den ska annars.

Någon som kan ha en idé?
Tack på förhand
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Det kan vara fukt i mätarhuset. Minsta lilla spricka i glaset gör att det smiter in fukt och ställer till det. Med lite tur går det att torka ur om det inte har hunnit ärga. Om du har någon spricka i glaset så bör du laga det omgående eller byta till nytt. Är inte så dyrt med nytt.
 

maitan_

Medlem
11 sept 2012
14
0
1
tack ska se över mätarhuset o se hur det står till.
Har du något tips vart man kan köpa Mätarhus?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Iom att handtagsvärmarna inte funkar så tror jag inte på mätarhusel. Mät spänningen till handtagsvärmarna och mätarhuset så ser du om de är för låg eller hög spänning. De bör va runt 12-14v där. inns de någon säkring för handtagsvärmare och mätare,jag tänker om den har dålig kontakt. Klicka även om styrkan på handtagsvärmarna och kola om de får igång mätaren eller värmen,, tänker att de är kortis i handtagvärmarna. Du kan även dra ur kontakten till värmarna.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
tack ska se över mätarhuset o se hur det står till.
Har du något tips vart man kan köpa Mätarhus?
Jag hittade på en skrot. Blocket eller Facbooks marketplace brukar det också dyka upp på. OBS! Miltalet på skotern följer mätarhuset och går ej att ändra på. Kan vara bra att veta.