Lynx 650? Djupt intresse

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
När jag har vart och snokat runt lite på Forumet har jag stött på en handfull trådar som innehåller saker om Lynx 650... Vart ärligt talat intresserad av maskinen, finns det nån som har en bild eller nåt på en sådan skoter? Och Kanske lite information... :hmmmm:

Och den som undrar varför i helskotta jag tar reda på en massa information på skotrar och så vidare så är jag skoter tokig :D

Men tack på förhand hursomhelst :rolleyes:

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Farsan ha en sånn som han köpte i vintras för 4000spänn, allt fungerande men lite småfix. Kan bara säga att den besitter grym bärighet och framkomlighet. Motorn är en rotax503 som är känd för sin driftsäkerhet. Låg,hög och backväxel.
Mattan är 60cm bred och 384 lång tro ja. Den ledade förlängningen i boggien är ihopbyggd med typ en boggifjäder som är kopplad till draget och belastar förlängningen vid dragning av tyngre last så att skidorna hålls i backen. Var väll lite kort om den. Kan tilläga att det är bland det värsta att köra fast med,,,, Här kom en bild på en ja hitta på nätet.. kan kolla om ja ha nån på farsans också...

http://i34.tinypic.com/28iuuqp.jpg

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare

Så ser min farbrors ut, vet egentligen inget om den, förutom att toppfartan är runt 50km/h när jag toppade den i vintras ;) Fast har man en sån skoter är man nog inte intresserad av fart, så jag vet ingenting.

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Den är ju rolig på sitt sätt, rolig att snirkla med, man kommer dit man vill ;) Mattan är ju 60cm bred. Den är ju dock tung som f*n men det kanske du är van vid :D

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
jo det kan man väll säga MaTtti :D

Trappern väger omkring 310-320kg lastad utan att jag sitter på den.
Nu så har jag min egen skoter, Grizzlyn då. Trappern är ju inte min precis. Den är dens som behöver skotern innom familjen. Men ja jag är van vid tunga maskiner! :rock: Heavy metal f#n! :rock:

<har fastnat en gång med Trappern allvarligt och lite smått, det är då inte kul att gräva upp den>