Lynx 2007 , Vad tror ni händer.... ?

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Okej, jag vet att säsongen knappt har börjat. Men i väntan på kanonföre - är det någon som hört vad 2007 års modeller har att erbjuda. Rykten eller spekulationer? Vore kul att höra vad ni vet eller gissar..
 

Clas

Aktiv medlem
13 nov 2005
64
0
6
Luleå
Jag hoppas dom fixar till hemsidan till 2007 så att motoreffekten skrivs ut som kw istället för watt. Det är juh lite skillnad på 60 watt och 60 kilowatt.
 

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
Jag hoppas dom slutar vara så korkade och sälja ut fabriksnya fjolårsmodeller till vrakpriser! Bra för dom som vill köpa, dåligt för dom som var så dum att köpa en helt ny!
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
S_ummit700 skrev:
Jag hoppas dom slutar vara så korkade och sälja ut fabriksnya fjolårsmodeller till vrakpriser! Bra för dom som vill köpa, dåligt för dom som var så dum att köpa en helt ny!

På jusst Lynx och Ski-Doos sida verkar det som att BRP har tänkt jusst dom tankarna..
När jag skulle beställa maskin inför vintern så sa dom hos div. BRP åf att alla maskiner var slutsålda (Rev 800 - R-Evo 800)..
Dock efter lite bök och letande så lyckades jag få tag i en R-Evo 800 men det var med nöd och näppe...
Och det var jusst den här anledningen som jag fick som förklaring varför det var så svårt att få tag i maskiner...
 

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
Engman skrev:
På jusst Lynx och Ski-Doos sida verkar det som att BRP har tänkt jusst dom tankarna..
När jag skulle beställa maskin inför vintern så sa dom hos div. BRP åf att alla maskiner var slutsålda (Rev 800 - R-Evo 800)..
Dock efter lite bök och letande så lyckades jag få tag i en R-Evo 800 men det var med nöd och näppe...
Och det var jusst den här anledningen som jag fick som förklaring varför det var så svårt att få tag i maskiner...
Förstod du mig rätt nu eller är det bara jag som är lite vilsen ?!
Alltså att jag tycker dom ska sluta med att sälja Fabriksnya fjolårs maskiner så satans billig året efter ?!
Ex om jag köper en ny 2006 Lynx 800 idag, då när jag ska sälja den nästa säsong, då säljer BRP själva ut likadana HELT nya maksiner för drygt 85 000:-
Det är ett slag under bältet för mig, kul jag lär ju knappast få sålt min maskin för ens 80 000:-
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
S_ummit700 skrev:
Förstod du mig rätt nu eller är det bara jag som är lite vilsen ?!
Alltså att jag tycker dom ska sluta med att sälja Fabriksnya fjolårs maskiner så satans billig året efter ?!
Ex om jag köper en ny 2006 Lynx 800 idag, då när jag ska sälja den nästa säsong, då säljer BRP själva ut likadana HELT nya maksiner för drygt 85 000:-
Det är ett slag under bältet för mig, kul jag lär ju knappast få sålt min maskin för ens 80 000:-

Hehe, joo ursäkta om ja inte var riktigt tydlig =) men du har helt rätt det ÄR fel att man oftast kan köpa en "fjolårsmaskin" för mycket billig penning...

Vad jag försöker säga är att: BRP har insett detta fel och åtgärdar det till i år..
-Alltså det finns bara ett väldigt begränsat antal masiner.
Så att det inte skall behövas säljas ut nästa vinter till skitpriser..

Helt rätt enligt mitt tycke (även om man blir lite irriterad om det knappt går att få tag i en ny skoter innan ens säsongen ha börjat).
 

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
ahaaaaa! Då var det jag som inte tänkte så långt bara.
Okej men då är ju frågan att hur går det för Lynx då ?!
Det blir mindre antal producerade maskiner, iof bra andrahandsvärde men då kanske och andra sidan det blir dyrare reservdelar ?! ( fast kanske inte eftersom dom delar mycket med skidoo)
Mycket intressant men ändå ett bra initiativ från BRP!
Dom borde dock sälja Lynx även utanför skandinavien.
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
S_ummit700 skrev:
ahaaaaa! Då var det jag som inte tänkte så långt bara.
Okej men då är ju frågan att hur går det för Lynx då ?!
Det blir mindre antal producerade maskiner, iof bra andrahandsvärde men då kanske och andra sidan det blir dyrare reservdelar ?! ( fast kanske inte eftersom dom delar mycket med skidoo)
Mycket intressant men ändå ett bra initiativ från BRP!
Dom borde dock sälja Lynx även utanför skandinavien.

Jag tror att det är storebror Ski-Doo som sätter stopp för en eventuell etablering utanför skandinavien...:mad:
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Jag var in på Lundströms maskin i Kiruna förra månaden och där hade dom en fabriksny Ranger 550 -05 för 69900:- alltså 8000:- mindre än dom kostade förra säsongen. Så problemet verkar kvarstå.