kör me 38or från polaris edge500.
kan man räkna så här:
ett par TM40 sitter på 800cc motorn som ger 130+hk
då flödar dom effekt för minst 130hk, så ett par 36or räcker säkert åt mig.
De jag nu vill veta vilka gasare som är "rappare" i gassvaret VM med UFO eller ett par TM?
Jag säger vm med UFO blir någ rappare än Tm. Slutflödet ser med blotta ögat ut som UFO VM gasare vinner om man är noga med att justera in trotteln så den precis ger full gas och inte hissas för högt!
Sätter man dessutom in Powerplates eller powerving och allt de kallas så blir dem lika rapp som Lectrongasare. Men en Tm blir Också rappare av att sätta in avdelningsplatta (powerving). Men det jäkliga är att Lectron blir rappare också av Avdelningsplatta så lectron vinner ändå som rappast gasare då.
Powerplate ger bäst effekt om den sätts mellan trottel och insug mot cylinder. Men orkar man kan man sätta en på varje sida trottel för ännu bättre svar och soppa ecco. Men jag anser att det duger på insugssida mot cylinder för det är ett jäkla jobb att bygga in.
Avdelningsplatta ger lika bra resultat som UFO bricka ger i gassvar + att plattan gör att man kan bestycka bet snålare och åka riktigt snålt på under halv gas. Eller rättare sagt man brukar bli tvungen att sänka nålen med platta insatt på insugssida.