Less

BiffBison

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Man blir ju inte lite less! Har en mach z-99 som jag nyligen kostade på nya kolvar mm då den hade "snöskurit". Den dödade stift eftersom kolvarna var repiga. med nya prylar gick den fint. men i helgen skulle man ut å gasa i nysnön... och den rackarn började släcka stift igen! kollade kolvarna som var fina. däremot så ha r den tagit mycke olja vilket i kombination med -20 ute kan ju vara en förklaring. eller kanske fortfarande vatten i soppan. Vad vet jag. några heta tips?
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Ski-doo:s 800 trippel är känslig som fan på elektrodavståndet på tändstiften.... det fungerar nästa aldrig någon längre stund om man bara tar dem ur kartongen och monterar direkt. Slå ihop elektrodavståndet till 0.45, så blir det bättre livslängd på stiften, å dom blir inte lika känsliga om man dränker dom med choken vid kallstart.

Mvh
Hans L
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Har du racing stift typ NGK B9EV,dom är
väldigt känsliga för nersurning då är dom
``döda´´. Gott nytt år......

mvh:Bosse...............
 

BiffBison

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Jag misstänker nu skarpt att det är så att den får lite väl mycke olja. den ryker massor även varm, och stiftproblemen är tydligast då det är kallt(kanske bara då.
 

BiffBison

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
allt nerplockat igen. hittar inget märkligt någonstans. blir nu att kolla upp vevaxeltätningar om det nu kan ge något. går på alla cyl iblnd men varvar bara 6500-700 varv och bluddrar å ryker. hjälp!
 

Rayden82

Medlem
1 jan 2000
44
0
1
Du kanske bör kolla upp dina förgasare, eventuellt kan smuts eller annat elände sitta i munstycken och dyl. ett annat bra sätt är att varmköra skotern ordentligt och hålla jämn gas till motorn är ordentligt varm. eller motorvärmare?? var även försiktig med choken. be sedan någon som kan hjälpa dej med att kolla upp olje pumpen så att den är ordentligt inställd.du kan även kolla pumpen genom att se till att viren till pumpen ligger rätt och inte har hakat upp sej i översta läget.
Hoppas de hjälper /Rickard