Ledkarta/Vägbeskrivning

W

w3stman

Tjena. Har funderingar på att göra en tripp med några polare på Påsklovet till Landön (någon mil från Åkersjön) och undrar om man hittar lätt om man kör från Östersund? Skyltat? Sen undrar jag om det finns någon ledkarta för hemladdning någonstans över leder runt ikring Östersund?:cool:

D

Deleted member 9532

http://www.ossk.se/

Där kan du iallafall KÖPA?? skoterkartan, vilket jag tycker är lite snålt.

Jaja, de har ju faktiskt lagt ner jobbet på att rita upp det och sånt.

Ska leta vidare lite och se vad jag hittar!

W

w3stman

http://www.ossk.se/

Där kan du iallafall KÖPA?? skoterkartan, vilket jag tycker är lite snålt.

Jaja, de har ju faktiskt lagt ner jobbet på att rita upp det och sånt.

Ska leta vidare lite och se vad jag hittar!
Men herregud , det är sant! Tänkte om det fanns något som man kunde ladda hem eftersom jag sitter hos en polare nu och vi snackar om vi ska dra skotrarna en bit å köra halva men vet inte riktigt hur leden går dit. Det finns en anledning till det mesta. Har redan KÖPT till Funäs/Vemdalen/Helags fjällen men inte hunnit köpa till Krokom/Östersund/Åkersjön och därikring.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
5
16
Dvärsätt, Sweden
fast det finns en ny bättre led som inte finns med på den kartan.
åk till änge via krokom och näldensjön sen till almåsa så går det en kanonbra led runt berget ner till landösjön.
ingen som har gps?-den finns med på ledkartan som Mikael N säljer.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Tjena. Har funderingar på att göra en tripp med några polare på Påsklovet till Landön (någon mil från Åkersjön) och undrar om man hittar lätt om man kör från Östersund? Skyltat? Sen undrar jag om det finns någon ledkarta för hemladdning någonstans över leder runt ikring Östersund?:cool:
Det är inga som helst problem att hitta utan karta. Om ni utgår från gräfsåsen tar ni leden till Lit, över bron direkt till vänster och följer leden upp över vägen och järnvägen sen har lite olika val men det är absolut inga problem att hitta. Åkte själv upp till åkersjön och tillbaka för någon vecka sedan ca 24 mil vart det.

W

w3stman

fast det finns en ny bättre led som inte finns med på den kartan.
åk till änge via krokom och näldensjön sen till almåsa så går det en kanonbra led runt berget ner till landösjön.
ingen som har gps?-den finns med på ledkartan som Mikael N säljer.
Okej, nej ingen av oss som har gps
Det är inga som helst problem att hitta utan karta. Om ni utgår från gräfsåsen tar ni leden till Lit, över bron direkt till vänster och följer leden upp över vägen och järnvägen sen har lite olika val men det är absolut inga problem att hitta. Åkte själv upp till åkersjön och tillbaka för någon vecka sedan ca 24 mil vart det.
Okej, det blir nog mest troligt att vi drar skotrarna till Landön och sedan kör därifrån bort till Åkersjön å käkar någon dag :rolleyes: