Leden Börsttjärn - Nörmyran

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Fick idag klartecken från "Kronan" FortV

Vi får, nyttja kronlinjen, nyttja "avverkningsvägen" i ledens början (inringad på kartan), bredda leden N Börsttjärn (inringad)

Sedan tidigare klart med markägaren ut mot Nörmyran för upptagning av nödvändig ledbredd men ingen grov skog får avverkas och är ju heller inte nödvändigt

Om någon (H-E +)ev. tänkt börja redan nu med röjningsarbete så såga "markslätt" och randbarka/såga "torkskåra" och lägg upp det så vi kan transportera det till sk.stugan

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Om allt går som jag planerat så blir det breddat på markerade platser på lördag morgon.
skall se om jag får igång sågen igen.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej H-E, för att undvika ev. missförstånd så ska/behöver vi inte ta ner något efter kronlinjen, den markering jag gjort där det var vår önskan att nyttja avverkningsvägen ett stycke och därefter följa kronlinjen som föll i god jord

Däremot strax Norr Börsttjärn där leden är smal och slingrig får vi ta upp den bredd vi behöver samt förståss ta upp från kronlinjen ner mot Nötmyran längs den naturliga öppning som var på privatmarken

Hoppas sågen startar, annars så har vi ju en hos Arne

Du får ursäkta om jag låter lite omständig men är bara försiktig så vi inte kommer i onåd hos markägarna

Hej o hå, mot fjällen snart vi gå :)

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Ingen fara jag ser markeringarna på kartan, samt att innan börsttjärn är det på den platsen där det var smalt för bandvagn också.
längst ner är det endast små björkar och någon rutten ute på myrkanten