Led Info

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Det finns en skoterled i Hissjö,har inte kört där men hört att den är riktigt bra,, eller undrar du om det finns från hissjö - håkmark?
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
Jovisst är jag sugen men är ju tyvärr fortfarande bara 17år :(
fokuserar än så länge främst på skolan

Kan kanske ändå hjälpa till?:worried:
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej peter02, halkade in på tråden här och förstår vilket jobb du lägger ner för att få farbara leder, trist att du inte får med några likasinnade och dessutom får dras med en styrelse som, om jag förstått saken rätt, inte visar något intresse för lederna

Jag tillhör oxå de "nyttiga idioter" som lägger ner åtskilliga timmar, sommar som vinter för att kunna bjuda på bra leder
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Hallå Runte.. jo man försöker ju göra så bra som möjligt! Ändå är det folk som gnäller hur dåligt det är,utan att betala medlemskap eller göra nått åt saken, do skulle fått veta hur det skulle vara om man då inte var och röjjde eller sladdade. Synd bara att man måste arbeta mot dåliga leder och "ointresserad" klubb ledning... Jag försöker att göra det körbart i byn och hoppas få med mej fler.. Å det är ju alltid trevligt att köra skoter, även med sladden bakom! =)
 

skona

Aktiv medlem
20 okt 2010
50
0
1
Umeå
Någon som har mer uppdateringar på ledkarta? Sedan undrar jag hur man tar sig till vännäs från Maxi? Tacksam för svar.
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Hej! nya kartan finns, den ingår i ett medlemskap i skoterklubben, gå in på hemsidan och anmäl dej, är du redan medlem så kan man beställa en karta. Finn lite olika vägar till vännäs. men går att följa leden förbi flyget-stöcksjö- sen följa leden, går via några byar, (röbäck,skravelsjö) sen kommer man ner på älven, där är det rätt Ok skyltat. men köp karta så är det lättare för dej att hitta!
 

Skotta_Snö

Välkänd medlem
27 feb 2007
142
0
6
Umeå
Ang arbete med leder och medlemsavgifter.. jag är med i sävarådalens snöskoterklubb(SÅSK) och de gjorde en bra grej förra året.
När inbetalningskoret kom så upplyste de om att man hemskt gärna får sätta in mer pengar än vad medlemsavgiften är för att hålla lederna fräscha.
Jag har ingen aning om vad utfallet blev, men jag tyckte det var en bra approach och satte in dubbel medlemsavgift.
Kan vara ett tips om ni inte provat det.

Det vore förövrigt trevligt om det gick att köpa en tryckt ledkarta med bra detaljnivå över hela umeåregionen. Men det kanske inte skulle sälja nu när många använder GPS? Jag skulle då gärna ha en inplastad variant liggandes i skotern.

Edit: läste just på ett annat ställe att en komplett umeå-skoterleds-karta visst finns att köpa, men den dök väl inte upp förrän mitten av januari och då hade jag redan gett upp mitt letande :)
 
Last edited: