larm på skotern

R

räsern

Hej jag skulle vilja köpa ett larm till skotern som jag har tänkt lägga under kapellet så om någon drar bort kapellet så triggas det. Har kollat men vill trådlös högtalare då skoter står på parkeringen. Kan ju inte ha högtalaren på parkering då lär det bli livat. Så om ni har att rekomendera skriv gärna

R

räsern

Det var lite dyrt :p Men skulle vara fint med något enklare då risken fär stöld är ganska låg

R

räsern

Nej, tänkte inte så :p Vill ha något enklare billigare, kanske bara en rörelse detektor
Får se om man köper det från vikinglarm

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Absolut billigaste är nog att köpa ett litet överfallslarm och sätta fast i skotern och andra delen i kapellet

Funkar nog skitbra, enda frågetecknet är nog om larmet klarar kylan

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Jag har monterat in ett gps larm från dealextreme.com
om det händer mig något så kan frugan ringa till skotern och få positionen.

R

räsern

Ska nog rigga något med ett överfallsalarm, Men gps trackern är intresant men där handlar det om mycket pengar, det finns en billigare version av den på 24mx

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Dom försäkringsbolag som jag frågat ger bara rabatt på självrisken vid stöld och ingen premiesänkning
Några av bolagen hade 0kr självrisk med tracker installerad men krävde att trackern köptes genom dom.

skotern måste alltså bli stulen innan trackern blir subventionerad, i allafall på dom bolag jag frågat.