Lagom liten verktygsväska/låda/rulle?

nanowire

Aktiv medlem
23 feb 2022
59
22
8
50
Södermanland
Ny skoter och tänker att det nu inte ska ligga ett gång udda grejor o skramla som det gör i de tidigare maskinerna.
BRP säljer en liten väska m verktyg men det känns onödigt, verktygen är inte unika direkt och priset högt så bättre att plocka ihop lite från det jag redan har.
Såg denna rulle som ser ok ut men lite väl stor tror jag. Ett minimikit bör rymmas i något smidigare. Några andra förslag?
29943

29942
 

nanowire

Aktiv medlem
23 feb 2022
59
22
8
50
Södermanland
Det finns bokstavligen tusentals olika små väskor och rullar men jag har inte hittat någon liten som också har hållare för hylsor. Sitter verktygen inte fast känns det meningslöst…
 

Soyd©

Medlem
27 sept 2022
10
4
3
Övik
Ja alltså om du kör en BRP maskin så skulle jag varmt rekommendera: BRP / Rotax Deluxe Tool Kit (Review & Discussion) Du kommer inte få till något annat som är smidigare! Det finns även plats att lägga in typ Öhlins dämpar nyckel och tändstifts hyllsa osv, och det får fortfarande plats i handskfacket eller bakom sätet!

Men om inte storleken på kitet har någon betydelse så blir det förmodligen billigare att köpa något universal kit!
 

nanowire

Aktiv medlem
23 feb 2022
59
22
8
50
Södermanland
Ja alltså om du kör en BRP maskin så skulle jag varmt rekommendera: BRP / Rotax Deluxe Tool Kit (Review & Discussion) Du kommer inte få till något annat som är smidigare! Det finns även plats att lägga in typ Öhlins dämpar nyckel och tändstifts hyllsa osv, och det får fortfarande plats i handskfacket eller bakom sätet!

Men om inte storleken på kitet har någon betydelse så blir det förmodligen billigare att köpa något universal kit!
Tack för detaljbilderna! Nej, skräpverktyg från ngt bloated set är jag inte intresserad av.
Det ser ut som ett goggles-fodral typ? Jag har verktygen och lite foam liggande så kan nog åstadkomma en liknande om jag bara får tag i lämpligt fodral 🤓
 

Sneeuwscooter

Välkänd medlem
6 jan 2017
132
24
18
Nederländerna
elcomanagement.nl

nanowire

Aktiv medlem
23 feb 2022
59
22
8
50
Södermanland
Den första bilden är också en tom väska, vektyg på bilden bara någon typ av ”serveringsförslag”.
Frågan är om storleken på glasögonfodralet räcker när den är så böjd?
 

nanowire

Aktiv medlem
23 feb 2022
59
22
8
50
Södermanland
Vad är det för storlek på tändstiftshylsa på nya BRP-maskiner? Ska köpa lämplig och sedan börja inreda verktygsväskan.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
En bra sak med brp-verktygen är att de är i rostfritt stål. Vanliga verktyg har en tendens att rosta fort när de blir fuktiga. Antar att det är de verkty man behöver i den för jag tror det var Bergmark som skruvade isär en Lynx i molekyler med bara verktygen i den lilla väskan. Personligen tycker jag dock att den är för dyr och jag har löst det med andra verktyg.