Lönt byta från REV till XP?

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Hallå,

kör en Renegade 800X -07 nu men funderar på att byta till XP Summit eller Renegade 2008-2010 inför nästa säsong.

Har egentligen inga skäl att byta då skotern har gått som en klocka i snart 990 mil med endast förebyggande kolvbyte (Wiseco) och riktning och omfettning av vev som åtgärdats på motorn, aldrig havererad, och har ungefär det jag behöver i en skoter men suget att byta finns där ändå. :)

Tänkte fråga er som haft bägge, är det lönt att byta?
Är det stor skillnad på känsla, körställning, manöverbarhet och hållbarhet mm?

Mvh

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Min farsa hade en summit 800 -07. Den var enligt mej svårkörd och lite väl bred osv. Men nu iår nytte han till en summit X 800 e-tec xp...
vad ska man säga? Löjligt lättkört chassie. man bara lutar sej åt ett håll så lägger omkull den. Givetvis beroende på spårvidd osv. Men jag kan då säga: de är värt det! Nu har jag ju inte testat din. men eftersom jag har provat en liknande så..
Hoppas det hjälpte! :)

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
ha kvar skotern eller köp nå annat än en XP :p den må vara lätthanterad men de finns andra skotrar som också är de men betydligt bättre hållbarhet! XP är hur man än vrider och vänder på de dom sämsta skotrarna på marknaden :p

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
XP är hur man än vrider och vänder på de dom sämsta skotrarna på marknaden :p
Du kan inte skriva vad som gör att XP är sämst? Att bara konstatera att dom är sämst bevisar ingenting, argumentera VARFÖR dom är sämst innan du postar en så pass onödig kommentar. Det finns en anledning till varför just XP modellerna blev så populära när de släpptes.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Har då varit riktigt nöjd med min REV men har nu bokat nytt , en REV-XP. Om dom nu varit så dåliga hur kan det då varit den modell som sålt mest de senaste åren?

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
50
Umeå - Yttersjö
gick från lynx revo till en xp och tycker att det är ett väldigt balanserat och lätthanterligt chassi. har kört lite olika rev-chassin 06-07 och jag tycker att skillnaden är stor , till det bättre givetvis , tycker självklart att du ska byta! du kmr inte att bli besviken men se till att prova först om du kan!!

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Kanske du hör mest fel på xp eftersom det kanske är den vanligaste och ju fler som finns ju fler finns som kan gå sönder.

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Tack för alla svar, tror jag behåller renegaden en säsong till, känns inte värt prisskillnaden.