Tja!
I dag märkte jag att det bildats en liten fläck med neogrönvätska under motorn på min skoter ! Trodde först att det var soppa eftersom en kompis vält med min skoter dagen innan :laugh: Men när jag lyste med en ficklampa under avgasportarna där kylarledningarna går, såg jag att det var där i från den grönavätskan kom ! det var en klibig rant på plåten under motorn som gick i riktning mot där fläcken på snön var. Jag kollade nivån i exp kärlet och den låg typ 10-12mm under strecket (detta efter att skotern stått ute i 24h i -20 ) Tror ni att jag behöver bekymra mig om detta lr är det bara att köra på tills 50mil servicen ? min tnt har bara gått 20mil så det bore väl inte vara nån packning lr o-ring som gett upp redan ?
Det känns ju lite onödigt att släpa i väg med skotern till åf'n bara för att skruvarna somm håller fast plattan med pumpen inte är åtdragna vilket borde vara fallet
men det är ju inte så lätt att komma åt dessa skruvar utan att lyfta ur motorn
Är det nån som har nå tips ?
I dag märkte jag att det bildats en liten fläck med neogrönvätska under motorn på min skoter ! Trodde först att det var soppa eftersom en kompis vält med min skoter dagen innan :laugh: Men när jag lyste med en ficklampa under avgasportarna där kylarledningarna går, såg jag att det var där i från den grönavätskan kom ! det var en klibig rant på plåten under motorn som gick i riktning mot där fläcken på snön var. Jag kollade nivån i exp kärlet och den låg typ 10-12mm under strecket (detta efter att skotern stått ute i 24h i -20 ) Tror ni att jag behöver bekymra mig om detta lr är det bara att köra på tills 50mil servicen ? min tnt har bara gått 20mil så det bore väl inte vara nån packning lr o-ring som gett upp redan ?
Det känns ju lite onödigt att släpa i väg med skotern till åf'n bara för att skruvarna somm håller fast plattan med pumpen inte är åtdragna vilket borde vara fallet
Last edited: