kvalitet mellan tillverkarna

snellman

Medlem
12 nov 2009
26
0
1
finland
hur är skillnaderna kvalitetsmässigt mellan dom mest kända tillverkarna(ski-doo, artic, polaris, yamaha, lynx) från 00 och framåt?

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
ojojoj! nu beträder du minerad mark!
finns såklart skillnader men det är alltid nån som blir kränkt när man talar illa om deras märke.
alla märken har väl sina svagheter egentligen, kan också skilja en del mellan olika modeller och år.

jag har naturligtvis ett eller 2 favoritmärken och ett som jag tycker har lite sämre kvalitet....prova sökfunktionen så slipper vi mer märkestjafs.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Bra fråga men denna tråd kommer garanterat att urarta i pajkastning!

Jag tror skillnaden mellan dem olika fabrikaten inte är stor, men som Engström säger har man oftast ett eller flera fabrikat närmare hjärtat än andra vilket gör att smutskastning av de andra märkena är väldigt lätt!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Det är precis som övriga säger, alla märken har sina svagheter och sköter man bara om sin skoter så håller den otroligt bra. Köp det märke som du känner ligger dig närmast om hjärtat så blir du nöjd! Fast Yamaha är ändå lite bättre än övriga!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
BRP har haft lite problem med Serie III motorerna.
Yamaha har haft problem med framvagn och boggie.
Polaris har haft lite strul med inspurutet på sin med 4 injektorer. Nått sånt tror ja de var :D
Arctic Cat har haft problem med veka chassien på F-serien och att dom är riktigt fett bestyckade.

Några snabba jag kommer på. Alla märken har som sagt sina för och nackdelar. Men alla märken har bra modeller med ganska så lik kvalitet. Är ju nästan som likadana skotrar fast med olika skal ;)
Välj den skoter som känns rätt och bäst för ju DIG, inte vad polarna säger.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
BRP har haft lite problem med Serie III motorerna.
Yamaha har haft problem med framvagn och boggie.
Polaris har haft lite strul med inspurutet på sin med 4 injektorer. Nått sånt tror ja de var :D
Arctic Cat har haft problem med veka chassien på F-serien och att dom är riktigt fett bestyckade.

Några snabba jag kommer på. Alla märken har som sagt sina för och nackdelar. Men alla märken har också några riktigt bra modeller. Välj den skoter som känns rätt och bäst för ju DIG, inte vad polarna säger.
där gjorde du nånting vettigt, att skriva nåt om alla samtidigt så det blir mer sakligt.

annars är det kanske bäst att söka i märkesforumena om vad folk har bekymmer med.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag hatar egentligen sånna här trådar just pga det som ni säger, bajskastningen på varann.. men JAG låter denna vara..dock så kommer jag stenhårt moderera denna så kommer de upp nått som jag inte gillar så tas det bort ögonaböj.. och förstår inte folk vad som menas.. ja då låser jag! Så nu tycker jag vi tar varann i handen och sjunger *We shell overcome...* och håller tråden med matnyttig info! :D

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag tycker ski-doo och Lynx känns mest kvalité om man bara ska gemföra så där rakt av.. Men åker Polaris själv.. :)