Krånglande rmk 900 -05 vid start!!!

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Har någon varit med om att rätt ofta så när man just har startat skotern (spelar ingen roll om den ä varm eller kall) så får man inte röra gasen för då dör den, men släpp man igen så går den på tomgång som vanligt!!! O efter ett par prov gasningar så funkar o går den som vanligt!!! Vad är fel eller ska det vara så????
Skotern är en 900 rmk -05:a

B

Biosteel

fel tror jag inte du ska säga.. det är vanligt på maskiner :)

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Man ska alltså starta skotern 5-15min innan man ska iväg för o va säker på o komma iväg... Har haft ett antal skotrar o ingen ha gjort så förut förutom en som det var ett fel på men efter åtgärd så funka även den!!!
O första tiden jag hade den så gjorde den inte så här, då kunde man starta o dra iväg på engång men sen ha den blivit värre o värre!!!
Ja ja men tack för svar... Mvh:rock:

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Man ska alltså starta skotern 5-15min innan man ska iväg för o va säker på o komma iväg... Har haft ett antal skotrar o ingen ha gjort så förut förutom en som det var ett fel på men efter åtgärd så funka även den!!!
O första tiden jag hade den så gjorde den inte så här, då kunde man starta o dra iväg på engång men sen ha den blivit värre o värre!!!
Ja ja men tack för svar... Mvh:rock:
Skulle låta den stå 20-30 minuter till och med...

R

Robin

Till saken hör ju att han berättar om att när den är varm händer samma sak.
Då är något fel, jag vet då inte heller någon skoter vart jag varit tvungen att stå ett tag med varm skoter innan jag åker iväg.
När den är kall förstår jag att den dör om du ska iväg på direkten, men när den är varm ska det inte vara något problem.

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Till saken hör ju att han berättar om att när den är varm händer samma sak.
Då är något fel, jag vet då inte heller någon skoter vart jag varit tvungen att stå ett tag med varm skoter innan jag åker iväg.
När den är kall förstår jag att den dör om du ska iväg på direkten, men när den är varm ska det inte vara något problem.
:rock:Ungefär d ja mena, kall så har dom flesta jag haft varit tjurig men varm har d aldri varit nåt problem!!! O eftersom den inte gjorde så här första 50-60milen ja hade den inte ens kall så må ju nåt ha förändras tycker jag...