Kopplingsschema John Deere Trailfire

ersken

Medlem
28 jan 2008
16
0
1
haha, jaa, man har ju dragit ett gäng med nyare maskiner faktiskt. Det kom 3dm puder i natt så i dag var man ut och åkte cirka 10 mil
 

Polarsson

Aktiv medlem
28 jan 2006
88
0
6
Jämtland
Det är ett vanligt lager som är slutet dvs underhållsfritt:
Innerbanan sticker ut en bit...ca 5mm...ska vändas utåt mot drevet....ev behöver du några shims.
Lagret har nr:1706205-014

Innerd:2,2 cm
Ytterd:5,2cm

Packningen som ligger mot kedjehuset gör du enkelt med ett packningsark.
Hittade ett beg. Lager med mått och nr. enligt din beskrivning, i mina gömmor, vet ej vilken gammal skoter det kommer från.

Men allting verkar stämma, köper naturligtvis nytt lager, ingen gammal skit på en Deere (mer än mig själv då :laugh:).

Ännu ett tack!
 

ersken

Medlem
28 jan 2008
16
0
1
Nu har man gjort ett par bekymmersfria mil med Deeren, men efter att jag klantigt nog råkat köra tanken tom så vägrar den starta utan att man först ger den en sup. Hur långt ut ska luftskruven stå ungefär? Och hur pass hög brukar tomgången vara?

Är ännu en gång tacksam för svar.
 

TYPIII

Välkänd medlem
21 aug 2006
120
0
6
web.telia.com
Dra försiktigt åt luftskruven tills det tar stop....skruva sedan ut den 1,5 varv.
En del har skruven bara 1 varv ut också....prov där imellan och känn vad som är bäst just för din motor.

Troligen har du dragit in skit från tanken när den sög det sista.
Det sitter ett filter på bränsleslangen slut i tanken.
Ta en järntråd och fiska upp den och kolla...jag brukar ta bort filtret och köra med ett vanligt filter före bränslepumpen...låt järnpipen sitta kvar givetvis.
Har du inget filter......rengör förgasaren.

Tomgång: 2000-2500 .
 

ersken

Medlem
28 jan 2008
16
0
1
okej, som du beskriver med filtret så har även jag gjort likadant som du, hade det problemet förra vintern. Nåja jag ska väl ta och syna igenom förgasaren och försöka ställa in den så gott det går, jag tyckte att jag hade lite hög tomgång, den låg på ungefär 3000-3500 rpm.
vad kör du med för stift i dina maskiner?
 

TYPIII

Välkänd medlem
21 aug 2006
120
0
6
web.telia.com
Kan ge ett tips nu när du har lös kedjehuset.
Packningen till locket är säkert sprucket och trasigt.
Köp polaris nr:5411207.....den passar exakt.
Kostar 95kr på polarishandlare.
 

Polarsson

Aktiv medlem
28 jan 2006
88
0
6
Jämtland
Jodå..klart man måste hjälpa en John Deere ägare:ciao:

Hej igen!

Har du styckelista till denna skiss?

Kedjehus-drivaxel-lagret var åxå felmonterat med bara en
"lager-hållar-plåt" felvänd mot lagret.

Eftersom du varit så hjälpsam förut (smicker) tackar jag på förhand.