kopplad boggie xp?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
min e ju helt original men till nästa vinter ska de på 44 matta och nerdrevning 4 kugg.
men de jag undrar e om den bara kommer resa så där fult som dem gör original man kan ju fan segla över en hel sjö i 120 blås med skidorna i luften..:laugh: men bara 3-4 dm ovanför marken med skidorna.. jag vill stå rätt upp.
e de nåt man kan göra med boggien för att få den mindre kopplad? vad nu kopplad innebär?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Är det inte för att den är för lite kopplad den gör så där ? Om jag tar bort klackarna i boggien på min F6a får jag såna där res som XPn får.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Är det inte för att den är för lite kopplad den gör så där ? Om jag tar bort klackarna i boggien på min F6a får jag såna där res som XPn får.

så de e bara alltså att ställa om klackarna i boggien? till läge 4 då kanske för på läge 1 reser den oändligt långt men lite... nu e den på läge 2.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jo. Prova ställa dom på 3 eller 4. Hade mina på minsta koppling och då fick ja lite tendens till XP res å sen ställde ja dom på nästa hårdaste koppling och då blev den svårare att gå upp men fick mycket skönare res.