Koppla ur "Dödarna"?

kågewatt

Aktiv medlem
17 jan 2013
64
0
6
Har hört att man ska kunna koppla ur "Dödarna" för att kunna utesluta dom vid felsökning av det elektriska. Nån som vet vilka kablar man ska dra ur?

Har bytt till Slp Air Intake + Slutburk. Den gick bra ett tag men började senare med avgassmällar samt bara gå på en cylinder (ibland går den till sig ett litet tag) Har kollat upp det mesta och börjar tro det är nått elektriskt.

Skotern är en Polaris Switchback 800-04

krinkles

Aktiv medlem
30 jan 2013
84
0
6
norrbotten
du får kolla stiften hur dom ser ut i fall den får för lite nu eftersom den får mer luft och avgaserna typ färdas snabbare igenom ny(händer inte på alla skotrar) så den kan gå för snålt. om stiftena är ljus bruna eller bleka så får den tok för lite bränsle, du får gå upp i munstycke då :)

tänkte själv för så vart de på min mxz 800 -01 efter jag provade skotern utan filter med nå speedtech slutburk så började den gö som din och fick då gå lite i munstycke :)

märker du nå annat efter du la slutburk mer respons på lägre gas eller så?!

kågewatt

Aktiv medlem
17 jan 2013
64
0
6
Har egentligen ej hunnit utvärdera,har kört så lite. I samband med bytet så dubbade jag mattan och satte en hårdare fjäder i variatorn så bara de gjorde skillnad. Fick ett ruggit fäste på hårt spår och väg!
Jag bytte tillbaks till orginalbestyckningen och ökade bränsleskruvarna,så jag tror det är nåt elektriskt.