Lånar tråden lite, vad anser ni att rek. komprision i en pro x2 800 har ?
Min hade 9kg på båda burkarna och 415 mil på mätarn, nått att oroa sig för ?
Har samma skoter med 414 mil på mätaren . och jag mätte 12 i min :ONej då. 9kg på båda är bra.
fräsch pikadoll alltså.Har samma skoter med 414 mil på mätaren . och jag mätte 12 i min :O
näe inget är gjort, Men första ägaren var en gubbe och han hade låtit sin kärring köra den i ca 370 mil, satt antar att den är lungt körd iaf då.fräsch pikadoll alltså.
Var någonting gjort åt din motor ? tycker om den har gått 415 mil så ska väl äändå inte kolvar börja ge upp så tidigt, beror ju på körstil naturligtvis
kunde inte editera föregående inlägg , men är det som så att det är beroende av kubik och modell med?
min hade ju 12 (pro x2 800 ) , gör trimpipor nån skillnad kanske ?njae... storleken brukar inte göra så mkt.de är toppen (komp förhållandena som styr värdena) "rätta mig om jag har fel"
en standard maskin som har fräscha kolvar ska ha kring 9-9.5 i komp... då är kolvar och ringar så gott som nya..
även Pro maskiner ska ha där ikring har ja för mig..
tycker jag inte,(tror) , kanske har nöpit eller nått förut men dom inte sagt det och satt på nya kolvringar /kolv, vad vet man planad topp kanske.. blev lite snopen när min bara hade 9 och din 12:hmmmm2:min hade ju 12 (pro x2 800 ) , gör trimpipor nån skillnad kanske ?
får testa sen igendå när motorn sitter där, förtillfället är den lösplockad:laugh: ska nog i med nya motorkuddar idag!:beer:min var iaf kall när jag kolla
..mäta först kall, utan tändning, tejpa gasen mot styret och dra tills mätarnålen stannat.
..låt sedan motorn bli varm och god, vanlig bruks temp, sedan samma sak igen
slå av tändningen tejpa gasen mot styret och dra tills mätarnålen stannat
så har ni 2 (4värden) som inte ska diffa förskräckligt mot varandra
kan låta som att man tokflödar motorn med allt detta tomdragande, och för somliga kan de mkt väl var så, men detta är de rekommenderade sättet att göra enl. instruktion.--