Kommer jag få en rolig skoter?

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 17-Dec-03 kl 09:51 PM (CET)]ja den kommer att gå rätt bra på led, ingen större skillnad med orginal iaf.. den stora skillnaden kommer du att märka UTANFÖR leden, den kommer att gå en aning långsamare än med orginalmattan....och skidres kommer att gå betydligt lättare än med orginalmattan!!
 
J

Jona$

ledsen att göra dig besviken angående skidreset..för yamahas boggi har inga justerbara stag vilket innebär ingen viktförskjutning vilket ger dåligt me skidres...

du kan köpa quickrods å ställa in hur mycket skidres du vill ha ! finns att köpa på bland annat www.knracing.se
 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
Du kommer att kunna åka på rullen i vissa fören med 38:an, trots lite viktförskjutning.
Fin allroundmatta, grymt driv i lösare snö.
 

sxr700tt

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
16
Arvidsjaur
De har VISST justerbara stag! Du byter bara ut den övre vita plastbrickan på controlrodsen mot en tunnare. Sätt dit en 2,5mm så får du mer skidlyft. Du kan också slacka lite grann på balataremmarna.

-MEN: Varför vill du ha så mycket skidlyft? ProAction-skotrarna är byggda för att ha skidorna i backen och 100% styrning i alla lägen. Du kommer aldrig att få 'Arctic Cat'-skidlyft hur du än beter dig, och kanske du också förstör köregenskaperna om du trixar för mycket. Om jag vore du skulle jag sätta dit en 5mm bricka och nöja mig sen. Lagom är bäst...


---------------------
Celeritas Vitae Est
---------------------
 

Metrajonsson

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Sundsvall Sverige
Men vad f*n! Jag frågar om jag får en rolig skoter med en 38mm matta, då vill jag inte ha nå svar om en 5mm plastbricka! Jag vill ha svar på om jag får EN ROLIG SKOTER. Jag är snart 16 år, och jag ska sätta på mattan för att jag vill kunna leka..
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
Jag skulle inte montera en 37mm matta av den enkla anledningen att det blir inte lika rolig efter leden... vilken den oftast kommer ligga efter!

en matta med så höga kammar kommer bara sträva rakt fram så fort du trycker på gasen! alltså att sladda genom kurvor osv är bara att glömma! satsa på en 32mm matta!
 

sxr700tt

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
16
Arvidsjaur
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Dec-03 kl 07:28 AM (CET)]Man svarar väl för att hjälpa till...?
Och vadå 'en rolig skoter' - det beror ju på vad du menar med det uttrycket, eller hur? Jag berättade hur JAG skulle göra för att få den så rolig som möjligt. Plastbrickorna bestämmer hur mycket skidlyft du kommer att få, därför sade jag att du skulle sätta dit tunnare sådana. Var det inte det du ville ha hjälp med? En annan grej, du kommer att behöva ordentliga styrstål också. Skaffa några med 20cm coromant annars kommer skotern att understyra kraftigt.

(Ett tips: Du bör nog ändra attityd GENAST - annars kan du nog räkna med att aldrig bli hjälpt i framtiden...)


---------------------
Celeritas Vitae Est
---------------------
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Dec-03 kl 09:09 AM (CET)]*Tråd rensad*

Bli inte ovänner nu, vi försöker bara hjälpa varandra!
Jag tycker vi alla ska vara tacksamma att det finns ett sånt här ställe där man lätt kan få hjälp av kunniga personer!

 

mrsxviper

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
sundsvall Sverige
tycker absolut att du ska slänga på mattan

jag bytte matta på min vipern nu till en 38mm och kan inte säga att jag upplevde den sämre på något sett

orginal mattan är ju tung som bly

go for it

//mrsxviper