Under helgen gjorde jag en rejäl tur med skotern, 20mil totalt. Efter ca 12 mil kändes det som effektminskning och gaspådragen var mycket "klenare" inte lika rapp. Med en del missljud på tomgång var vi då säker på att nått va fel. Men vi kunde inte hitta något efter "den vanliga kollen" tändstift, insugsgummin, mm. Slutmålet va ett måste och skoter gick ju relativt bra de sista 6-8 milen. Beslutade att ta maskinen på vagn hem, rmk 900 -05.
Något som också vart en rejäl ökning var bränsleförbrukningen. Med tron att det var något datafel beställdes service, men tänkte ändå att de var lika bra att ta en riktigt koll innan man lämnar in skoter och fanns då att bitar ur kolven saknades, syntes genom avgasporten, plockade isär och fick då se att både fram och baksida på kolven så är det bitar ur kolven borta.
Kör på OKQ8 sprint 2-Takt. Är den dålig?
Sammanfattar: RMK 900 -05 libertymotor ca750mil
1. missljud, svagare, ökad bränsleförbrukning
2. Bitar ur ena kolven borta, var är dessa nu?
3. Vad beror detta på? Att kolvens fram och baksida inte håller.
Väldigt tacksam vid svar! Har en kompis som har en likadan vore ju trevligt om man kunde förebygga lite.
Något som också vart en rejäl ökning var bränsleförbrukningen. Med tron att det var något datafel beställdes service, men tänkte ändå att de var lika bra att ta en riktigt koll innan man lämnar in skoter och fanns då att bitar ur kolven saknades, syntes genom avgasporten, plockade isär och fick då se att både fram och baksida på kolven så är det bitar ur kolven borta.
Kör på OKQ8 sprint 2-Takt. Är den dålig?
Sammanfattar: RMK 900 -05 libertymotor ca750mil
1. missljud, svagare, ökad bränsleförbrukning
2. Bitar ur ena kolven borta, var är dessa nu?
3. Vad beror detta på? Att kolvens fram och baksida inte håller.
Väldigt tacksam vid svar! Har en kompis som har en likadan vore ju trevligt om man kunde förebygga lite.