knaster/låsringar

N

N_w

visst är det samma storlek på alla knaster som typ snopro/wiseco/original
alla är lika stora till just samma maskin om ni fattar? tex jag har en mxz 600 -01 passar tex original knasterna på snopro kolven då?

mvh Jonatan

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.289
1.112
113
Stora Blåsjön
Ha som regal att byt alltid till nya knaster av exakt samma sort när du har haft lös ett.

Original till tex polaris kostar 25:- och det är billigt om man tänker på vad som kan hända annars...

N

N_w

Ha som regal att byt alltid till nya knaster av exakt samma sort när du har haft lös ett.

Original till tex polaris kostar 25:- och det är billigt om man tänker på vad som kan hända annars...

okej jo men en kompis undrar som måste ha igång skotern innan helgen..

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det skiljer i grovleken på tråden mellan olika tillverkare, vilket betyder att dom inte ligger "bra" i spåret i kolven.

Farligt!! Köp rätt grejer!

N

N_w

Det skiljer i grovleken på tråden mellan olika tillverkare, vilket betyder att dom inte ligger "bra" i spåret i kolven.

Farligt!! Köp rätt grejer!
okey okey, ja tro då int de är så himla noga är det verkligen mycket påfrästning på dem?

N

N_w

nu e du ju bara löjlig;P

tror det funkar hur bra som hellst!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.289
1.112
113
Stora Blåsjön
Du får väll göra hur du vill... inte min motor.

Funkar nog lika bra att köra utan om det är så :)

N

N_w

Du får väll göra hur du vill... inte min motor.

Funkar nog lika bra att köra utan om det är så :)
hahha okejdå, jag var bara lite löjlig, men lite överdriver du;)

tack för hjälpen då kan jag jag berätta hur de ligger till:)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Förra vintern tog jag isär 2 motorer med knaster som hoppat ur. Ingen vacker syn.

Jag lovar dig, det är ingen här som skojar... G-krafterna då kolven vänder i 8200rpm är sanslösa. Lätt hänt att ett felaktigt knaster hoppar ur då.

Man ska ha rätt knaster till rätt kolv, och ALDRIG NÅGONSIN återanvända begagnade knaster.

N

N_w

Förra vintern tog jag isär 2 motorer med knaster som hoppat ur. Ingen vacker syn.

Jag lovar dig, det är ingen här som skojar... G-krafterna då kolven vänder i 8200rpm är sanslösa. Lätt hänt att ett felaktigt knaster hoppar ur då.

Man ska ha rätt knaster till rätt kolv, och ALDRIG NÅGONSIN återanvända begagnade knaster.

nemen jag byter alltid ut mina, men min kompis är lite ivrig att fåtag i knaster tills helgen, vilket inte verkar gå bra:S

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Kan bara instämma med vad tidigare har sagt!

Vet själv att original och wiseco knastrena är VÄLDIGT olika i grovlek. Så säg åt polaren din att köpa rätt, annars kan det bli dyrt.

N

N_w

Kan bara instämma med vad tidigare har sagt!

Vet själv att original och wiseco knastrena är VÄLDIGT olika i grovlek. Så säg åt polaren din att köpa rätt, annars kan det bli dyrt.
yes, han vill bara inte tro er! han få skylla sig själv om de går åt skogen:argh:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tja är han så oerhört kåt på körning, vilket man iofs lätt blir så är det väl bara att han testar. Går ju som inte att hindra han från att köra bara han är medveten om vad som kan hända. Så ja knastren skiljer men han får väl helt enkelt ta ställningen till det själv om han vill testa, kan ju funka men dyrt kan det bli... Den hårda vägen kan ju va det bästa sättet att lära sig saker, det man lär sig sätter sig bäst då ;)