klingande/svarvande ljud under huven? Renegade 800 -02

Red__fox

Medlem
30 dec 2007
22
0
1
Har fått problem med min renegade 800 årsm. 02.
Det uppstår ett metalliskt "svarvande,visslande,klingande"(vet inte hur mn ska förklara det bäst) ljud när man varvar motorn upp i det högre registret.
Skotern låter normalt när man kör ända upp till omkrin 70, se kommer ljudet direckt, och så fort man saktar ner igen så försvinner det igen.

Någon som har någon aning vad det kan vara för fel?, snabba svar uppskattas för skotern hade behövts till helgen.

D

Deleted member 9532

Sv: klingande/svarvande ljud under huven?

Vet inte exakt, men det kan vara bromsskivan. Det är ju så kallad "flytande" bromsskiva på Ski-doo och de kan ha tendenser till överdrivet klingande.

Red__fox

Medlem
30 dec 2007
22
0
1

Nu var problemet fixat.

Det är nog lika bra att jag upplyser vad som va felet ifall någon annan skulle få samma problem.

Fjädern till startmotorn var urmattat så när man kör med skotern så vibbrerar kugghjulet från startmotorn ut och ligger och nöter på det andra drevet

D

Deleted member 9532

Nu var problemet fixat.

Det är nog lika bra att jag upplyser vad som va felet ifall någon annan skulle få samma problem.

Fjädern till startmotorn var urmattat så när man kör med skotern så vibbrerar kugghjulet från startmotorn ut och ligger och nöter på det andra drevet
Lite mer invecklat än vad jag trodde:hahaha: