KLIMPFJÄLL??+?

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Tjena!
Jag undrar om någon/några ha några uppgifter om läget där och i
omnejden?!
Tänkte åka upp i helgen o gasa upp lite soppa över veckan:D

Iofs ha det ju samanlagt kommit snudd på metern hemma men men

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Helt ok i klimpfjäll, lite pinat på fjället men riktigt bra backcountry! (men som du säger, det behöver man inte åka långt för)

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
41
UMEÅ
Tjena!
Jag undrar om någon/några ha några uppgifter om läget där och i
omnejden?!
Tänkte åka upp i helgen o gasa upp lite soppa över veckan:D

Iofs ha det ju samanlagt kommit snudd på metern hemma men men

Jag & ett gäng åker till klimpfjäll imorgon & är där fram till söndag, får väl återkomma om läget om du inte redan har farit dit i helgen.

Men det ska vara kring metern vad jag har hört av lokalbefolkningen.

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
det stämmer nog rätt bra, och puder är det, ska hem (klimpfjäll) o köra i helgen också.

ska va riktigt grymt före, kanske man får lite andvändning för långbandarn nu.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Får man köra skoter i skidbackarna som är i Klimpfjäll?
Var dit på en dagstripp från stugan (marsliden) under nyår å de var det ett gäng skotrar som var å klättrade i den vänstra backen från affären sett uppåt backen å den verkade vara helt opistad också. Fast skidanläggningen kanske inte är igång nu?

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
backarna är öppna fast den delen har varit stängd, men vet inte om dom vill att man ska köra där nu, brukar vara en "offpist backe" o den ska nog vara öppen nu när sportloven kommer. men de finns ju ett helt fjäll också :p nu är de ju betydligt längre dagar och bättre ljus så de är roligast att va på fjället nu.

kul att du åkt från boden, ja bor nämligen där nu. :p

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
41
UMEÅ
Får man köra skoter i skidbackarna som är i Klimpfjäll?
Var dit på en dagstripp från stugan (marsliden) under nyår å de var det ett gäng skotrar som var å klättrade i den vänstra backen från affären sett uppåt backen å den verkade vara helt opistad också. Fast skidanläggningen kanske inte är igång nu?

Tror inte skidbacken är så kul att köra i ändå, hur som helst så är det förbjudet att köra i skidbackar året om & det har jag förståelse för, ingen skidåkare vill köra i skoterspår.

Sen om det är någon klåpare som kört i skidbacken så borde den utvisas från klimpfjäll & alla VBS "vilhelminabygdens skoterorganisation" leder.

Det förstör bara för oss vanliga skoteråkare som vill ha kul uppe på fjället.

Så far mitt upp på fjället, eller mot masten, där har den en jävulsk backe om du kör förbi skidanläggningen i klimpfjäll

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
jo fast dom fick tillåtesle att köra där vid nyår av dom i backen för den delen var ändå stängd, farsan kör pistmaskinen där så han tycker de va bra att de trampas åt, är rätt brant så de går bara att köra utför med pistmaskinen där innan det är hårt.

så de är ingen som gjort nå fel.

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
41
UMEÅ
jo fast dom fick tillåtesle att köra där vid nyår av dom i backen för den delen var ändå stängd, farsan kör pistmaskinen där så han tycker de va bra att de trampas åt, är rätt brant så de går bara att köra utför med pistmaskinen där innan det är hårt.

så de är ingen som gjort nå fel.

Så länge dom fått tillåtelse så är det ok, men i övrigt så är det förbjudet.

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
En få tacka för upplysningarna :ciao:
Ser ni nå rö-blått me chrome ruta som passerar er till vänster e d nog jag:bootyshake: :D