klim tomahawk parka jacket!

calboi

Medlem
1 sept 2014
42
0
1
skellefteå
någon som kör med denna, är den väldigt tunn? hur mycke kläder behöver ni under när det är kallt? alltså typ -15,-20

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det är ju en skaljacka, oisolerad alltså.

När det ar kallt kör jag ett tunt underställ närmast kroppen och sedan ett tjockare utanpå det.
Har sedan en skyddsväst under jackan. Den gör att magen och bålen slipper fartvinden.
Har man inte skyddsväst så får man ta på sig ett eller två lager till.

Är ju de som är fint med skalkläder, bara att klä på sig under beroende på temperatur.
Har man en isolerad jacka blir det lätt för varmt vid mildare utetemp.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
jag har en å e nöjd med min,e 2 lager i dom ett tunnare inre,jag har bara t-shirt eller underställ+en tröja samt en fleece under nästan jämt,fleecen åker av när man leker funkar fint

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är ca 175cm ca78 kg.
Har large på jackan, men jag kör ju med tekvest under jackan.
Kör man utan väst kanske man kan ha en medium jacka.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
någon som har klim valdez jackan da? hur är den i storleken?
Jag har en Valdez-jacka storlek Large. Är 175cm/76kg och då sitter den bra. Kör som regel bara med ett tunnt ull-underställ, men även ett lager-2 i ull om det är riktigt kallt och det passar mig fint, storleksmässigt.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
jag är lika lång som dig men väger 66kg men de borde nog ändå funka.
Säkert går det fint. Kör du med skydd så fyller ju det på också. Jag kör med ryggskydd, för övrigt.
Har även ett par Togwotee-byxor, men där har jag Medium, så jag upplever Klim lite ojämna i storlekarna. Tipset är väl att prova hos en handlare före du bestämmer dig.