KLIM kläder från staterna?

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.890
121
63
Skellefteå
De finns inga tror jag som numera skickar Klim till oss från Usa. Nått slags embargo mellan återförsäljarna. Riktigt tråkigt.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det funkar om man skaffar en sån fiktiv adress, men-det blir inte mycket billigare eftersom det blir totalt sett djäkla dyr frakt. Intressant alternativ om man har bråttom och inte hittar det man vill ha i sverige.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, jag tänkte från klimusa.com, söker man på ebay måste det väl finnas säljare som kan tänka sig att leverera till EU?
Kan bli problem om man vill ha det "senaste", men om det är fjolårsmodeller går det säkert fint.

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Ebay har hur många som helst, och be dom skriva ner det totala priset på paketet för att slippa tulla mm.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Knappt så det lönar sig i slutändan. De flesta är så kinkiga på att skriva ner värden hit och dit...

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Knappast, beställde senast i fredags från en känd butik. Total värdet var 415 dollar dom skulle skriva ner värdet till 95 dollar, ett tips är att även kolla in Dootalk där finns många på forumet som är sponsorer till sidan och är skitbra att ha å göra med, bara att skicka pm och höra med dom, dom vill ju trots allt sälja.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.574
443
83
Malå/Adak
Jag beställde från Engelska generalagenten, (fins länk på Klims sida), dom har däremot inte mycket vinterkläder av naturliga orsaker. Turades så dom hade jackan jag ville ha i alla fall.

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Dom gör det alltså?
Dom har inga kläder på sidan vad jag kan se i alla fall,

Tar han samma riktpris då som alla andra?

edit: Kikade på "checkout" vad en tröja skulle kosta i frakt, = 95 dollar
Stämmer det? i så fall är det ju inte värt för nått som kostar 1500kr

Last edited:

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Sidan Sledclothing.com är tyvärr nerlagd (sled-parts klädsida) men maila direkt till Dan på sled-parts vilka kläder du vill ha så ge han dig ett pris om han har dom hemma,
Dan är hur bra som helst att ha o göra med och han skriver alltid ner priset så du slipper tull/moms -klart köptips!!

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Ska kolla upp det, tack för tipset!.

Såg nu att Ridestore börjat sälja Klim kläder,
Större delen av deras utbud är redan utsålt verkar det som,
Klim är populärt :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Klim är bra, men personligen föredrar jag faktiskt Slednecks byxor-det är dom enda jag hittills sett som man kan sätta fast i skorna, precis som på barnkläder. Helt suverän detalj!

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Klim är bra, men personligen föredrar jag faktiskt Slednecks byxor-det är dom enda jag hittills sett som man kan sätta fast i skorna, precis som på barnkläder. Helt suverän detalj!
Sitter då en hake som man kan knäppa fast i skon på Klim Freeride byxorna iallafall...

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Mailade Sled-parts igår angående Klim. Tydligen gör dom skillnad på folk, svaret jag fick var att dom inte skickar Klim till Sverige :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Sitter då en hake som man kan knäppa fast i skon på Klim Freeride byxorna iallafall...
Ja, jag har noterat att nästan alla har hakar nuförtiden.
Har ett par Klim från -09 som däremot saknar det, vet inte om det var jag som blev fintad vid köpetillfället och fick ett par gamla då, eller om det är nåt som kom i den vevan?
(Hösten -08 köptes dom)
Även ToBe har börjat med det såg jag...ovärderlig detalj när man kört fast iaf!

(Menar naturligtvis när man ska hjälpa nån annan som kört fast, själv gör jag det aldrig förstås!)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ja, jag har noterat att nästan alla har hakar nuförtiden.
Har ett par Klim från -09 som däremot saknar det, vet inte om det var jag som blev fintad vid köpetillfället och fick ett par gamla då, eller om det är nåt som kom i den vevan?
(Hösten -08 köptes dom)
Även ToBe har börjat med det såg jag...ovärderlig detalj när man kört fast iaf!

(Menar naturligtvis när man ska hjälpa nån annan som kört fast, själv gör jag det aldrig förstås!)
Mina byxor har också några år på nacken... Vet inte exakt när jag köpte dom, men det måste varit i samma veva, kasnke hade tur som fick ett par med hake...
Bra är det iaf...

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
kom ju inte som en chock när folk hänger ut vilka firmor levererar klim kläder till sverige. ÅFarna här lär ju "skvallra" rätt fort.

Mailade Sled-parts igår angående Klim. Tydligen gör dom skillnad på folk, svaret jag fick var att dom inte skickar Klim till Sverige :(

Sent from my iPhone using Tapatalk