klä om dyna

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
nån som vet var man kan klä om en skoterdyna i
trakterna kring östersund? ligger det runt 1500kr eller nåt sånt?
tänkte klä om en edgedyna.

mvh/mattias

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Jag hörde av mig till Hanngrens för att höra vad dom skulle ha för att ersätta/täcka över det gula på min skidoo xp dyna med svart.
Då ville dom att jag skulle komma in med dynan för exakt pris men ca 1500kr sa dom. Det känndes inte aktuellt då man får ett nytt för dom pengarna i staterna.
Så ska ni klä om era dynor kika vad ett nytt kostar "over there" först.

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
finns ett ställe i sundsvall som tar 1000kr gjorde dom iaf för två rev dynor st. :)
ok va det hanngrens? hittade en beg dyna med hål på blocket för 700kr så med frakt lär man ju kanske hamna nånstans va det kostar att klä om en dyna. så det känns ju klart bättre att lägga ut pengarna på att klä om den så det blir helfräscht.
mvh/mattias

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Jag tycker dom tar hutlösa priser men man får ju se det för vad det är, ett piller göra och tar säkert rätt lång tid.
Ta och beställ dig ett överdragfrån staterna istället! ;)

J

Jona$

Har min dyna inlämnad där för att klä om bla annat men även stoppa om för högre å styvare på sina ställen. Och ang priset håller jag med, men detta gör man inte ofta och har svårt att tro nån färdig korvbit från usa kan hålla lika hög kvalite å bra passform..

Dessa grabbar har sytt massa saker åt mig genom åren och har alldrig blivit missnöjd med arbetet iaf.

Last edited:

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Det ligger mycket i det du säger "acidman" kvalite och pris hör ofta i hop så lär det även vara med dynor och dynöverdrag.
Hoppas du blir nöjd med det jobb dom utför åt dig på din dyna!

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
skumt, mor min lämnade in sin motorcykeldyna för omklädnad och det kostade henne 1300.. även far min lämnade in sin skoterdyna där på omklädnad och det kostade runt tusenlappen.. :)

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
kan kanske va så att dom gjorde det utan kvitto eller nåt:)
får se om jag lämnar in där eller beställer från ebay. men vill ju helst
inte ha edge -02 orig. då jag inte tycker det är vidare snyggt.
tack för svaren iaf:amuse:

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Jag tycker dom tar hutlösa priser men man får ju se det för vad det är, ett piller göra och tar säkert rätt lång tid.
Ta och beställ dig ett överdragfrån staterna istället! ;)
Du tycker att de tar hutlösa priser!

Berätta istället var vi kan lämna in våra dynor till hantverkare som gör det billigare/lägre pris men samma kvalité??

De företag jag känner till i Sverige är dubbelt "hutlösa" för att prata ditt språk

J

Jona$

Många här nämner att det kosta si och kosta så. Det alla verkar glömma är vilket tyg som används, hur mycket som går åt pga vinklar, hur sömmarna sys mm.. Alla dynor skiljer sig!

Ska bli intressant att se vad min kommer kosta då den innehåller flera olika tyg, kapats och formats om med annan stoppning delvis. Kommer med andra ord bli klart dyrare än en standardomklädning.

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Du tycker att de tar hutlösa priser!

Berätta istället var vi kan lämna in våra dynor till hantverkare som gör det billigare/lägre pris men samma kvalité??

De företag jag känner till i Sverige är dubbelt "hutlösa" för att prata ditt språk

Det är bara min personliga åsikt, Jag säger varken bu eller bä för vissa är 1500 billigt och för andra dyrt. Men som jag även säger är att kvaliten är garanterat topp och resultatet även så. Det man betalar för är ett hantverk och flera timmar nerlagda.
En stor anledning till att dom tar de priser dom tar är att efterfrågan är stor och aktörerna som utför dessa jobb är väldigt få.
=)

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
verkar tydligen ligga runt 1500kr.

ringde på 3 ställen i östersund och allihop skulle ha runt 1500kr.
men nu e det klärt å betärt! lämnade dynan hos one stop shop
och blev riktigt nöjd med resultatet. lämnade in ena dagen och hämtade andra dagen, snabba bullar!:eyebrows:
hade det varit en nyare dyna som va lite mindre än edgedynan och bara med en söm då skulle han bara ha 7-800kr. ifall nån vill veta.

mvh/mattias

J

Jona$

Min slutade på 3500 men har kapats å modiferats rätt kraftigt med bla annat ett nytt syntetiskt tyg.. inga mer spruckna dynor ;O