Kawasaki kx450f 2011

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Funderar på att köpa en sån, både för sommar och vinterbruk(ska tillverka ett bandkit "bergshästen" om jag får tid).

Nån som har nån erfarenhet av kawasaki hojar?

Bara hört att dom leverar fint med effekt och är lättkörda, men inte något om hållbarhet eller sevice intervaller.

kollade först på KTM, men så jäkla dyra om man vill ha en från 08 och upp.

Tacksam för svar

/Baner
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Sv: Kawasaki kx450f 2011

Tja, helt bra är det väl aldrig.
Original krökarna verkar böja sig av sin egen tyngd när dom blir riktigt varma.
Växellådorna verkar lite känsliga, vet om två som fått reparera lite.
En hoppade av svingen - men den hade gått med för breda dubbdäck :)

Detta är ett spann av fyra-fem bågar mellan '09-'12, ingen av dom har vart mina men dom har vart i mitt åksällskap.

Men dom går fint som helvete, så sköter man bara servicen ordentligt så ska det gå bra.

-ett lite löst rykte är att från '11 är dom något strypta, huruvida det är sant eller inte lämnar jag osagt - men kan va värt att kolla upp.
 

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Sv: Kawasaki kx450f 2011

Tja, helt bra är det väl aldrig.
Original krökarna verkar böja sig av sin egen tyngd när dom blir riktigt varma.
Växellådorna verkar lite känsliga, vet om två som fått reparera lite.
En hoppade av svingen - men den hade gått med för breda dubbdäck :)

Detta är ett spann av fyra-fem bågar mellan '09-'12, ingen av dom har vart mina men dom har vart i mitt åksällskap.

Men dom går fint som helvete, så sköter man bara servicen ordentligt så ska det gå bra.

-ett lite löst rykte är att från '11 är dom något strypta, huruvida det är sant eller inte lämnar jag osagt - men kan va värt att kolla upp.
Läst att dom har ändrat tändningen så motorgången ska bli lite mjukare på lägre varv för att den ska passa fler åkare från -11 och frammåt. vilket inte stör mig som kommer att köra i skogen och inte på bana :)

Blir en rekluse koppling till hösten om jag får ihop ett bandkit.

Kommer troligen att köpa en hoj söderifrån, bor själv i kiruna så finns inte speciellt mycket att välja på här uppe. Så lite sugen på att köpa en helt ny hoj så man vet vad man får. Inte speciellt roligt om man får hem ett vrak med sne ram, körd växel låda osv(jäkla svårt o se på bilder).

Såg att det fanns hyffsade priser på helt nya hojar på biketrade.se, dock inte hört nått om dom.

/Baner