Köra utan nyckel edge 800 -03

gavleboo

Medlem
21 okt 2009
12
0
1
Har skotern uppe i fjällen, men tänkte att bror min kan ta med den hem till mig. Nycklarna till den är inlåsta där.
Kan man lösa det på nått smidigt sätt, typ tjuvkoppla el nått.
Är ju mkt snö hemma nu och vi kan inte åka till fjälls på ett tag.

Roger

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Nä tror ingen vill(bör) hjälpa till att berätta hur man stjäl en skoter här, sen att kanske inte du skall stjäla en skoter spelar mindre roll....många som läser forumet.

gavleboo

Medlem
21 okt 2009
12
0
1
Tror inte att nån skulle ställa den frågan här, för att sedan stjäla en sån skoter!.
Jag undrar bara för att vi ska ha barn nu och inte kommer att åka dit den närmaste månaden.
Men med tanke på all snö som kommit hemma nu så blir man sugen att åka lite.

Roger

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Tror inte att nån skulle ställa den frågan här, för att sedan stjäla en sån skoter!.
Jag undrar bara för att vi ska ha barn nu och inte kommer att åka dit den närmaste månaden.
Men med tanke på all snö som kommit hemma nu så blir man sugen att åka lite.

Roger
Sa inte att den som ställde frågan skulle stjäla heller.....men det kan mycket väl vara så att finns andra än just du som läser tråden. dessutom så undrar jag om det inte är lite olagligt att tipsa om hur man stjäl saker(i alla fall omoraliskt) oavsett vilken anledningen är. Men det kan säkert vara någon som kan tipsa dig om hur man "stjäl" via PM eller mail...så att inte alla kan läsa det.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Nä tror ingen vill(bör) hjälpa till att berätta hur man stjäl en skoter här, sen att kanske inte du skall stjäla en skoter spelar mindre roll....många som läser forumet.
Tror du tjuvarna använder nyckel då dem snor en skoter?? De är ju bara att slita upp den på en släp och fara! Känns som hans fråga är ganska harmlös!

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Tror du tjuvarna använder nyckel då dem snor en skoter?? De är ju bara att slita upp den på en släp och fara! Känns som hans fråga är ganska harmlös!
Nä det va ju just det,,,hade frågeställaren haft nyckel skulle han nog inte ställt frågan. Har tjuvar nyckel så använder dom den. Gör dom det inte så tjuvkopplar dom....dom kan oftast det, men det är väldigt många unga här på forumet(tonåringar) som inte har en aning om hur man tjuvkopplar men om dom visste ja kanske ....jag har varit ung själv så jag säger inte hur man får igång skotern utan nyckel. Men det är väldigt enkelt som det sagt lite tidigare i tråden.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Precis. Tjuvarna vet hur de ska göra. Tror inte de läser här och tänker: fan va enkelt! nu drar jag iväg och stjäl en skoter!!
hehe..Det finns iof en hel del dumma tjuvar som säkert fick en snilleblixt nu då vi skrev detta!! :)
Gavleboo: Men tipset om att du tänker tändningslåset som en strömbrytare borde iaf räcka.
Du kan inte skicka nyckeln till huset eller var den är inlåst med nån annan som ska upp?