Köpråd Rev 440/600 SDI 06/04

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Tjenare!
Jag är i köpartagen på en Ski Doo MXZ med REV chassit.
Motoralternativen jag intresserar mig för är 440 06 och 600 SDI 04.

Jag är främst en ledpiskare och är inte så mycket för att leka i djupsnö och klättra, dock så kommer det nog förekomma men i största utsträckning så är det hård ledkörning jag njuter utav.

Jag har läst igenom nästan varje rev 440 tråd på detta forum och jag har förstått att kolvar byts varje år, och dom är inte speciellt känsliga för höjd osv. Det finns ett ganska brett spann. Dom har ju en oslagbar dämpning.

Däremot så finner jag inte lika mycket information om 600 SDI 2004 motorn.
Så den skulle jag vilja veta mer om. Hur mycket bensin osv den drar är inte intressant utan mer hur driftsäker den är. Kolvbyten osv? Antar att 500mil så börjar det bli dags för byte.! Blev SDI motorn uppgraderad till 05? Eller är det istortsett samma motor?

Men hur är det med dämpningen mellan en standard 600 rev och en 440? 440in har ju clicker dämpare. Är det något som säljs på begagnad marknaden? Isåfall till vilket pris kan man få tag på 440 dämpare runt om?

Det finns ju även en X modell utav den vanliga reven. Har den samma dämpare som 440in eller är det bara en hårdare schimsning?

Stort tag på förhand!
Fredrik Mehlin