Köpråd Pro rmk -11

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tja

Ska skicka brorsan och titta på en pro rmk -11 på måndag

Kan någon vänlig själ tipsa om saker man bör kolla lite extra på vid köp

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Betala inte för mycket, polaris handlaren i gällivare har en kvar, har för mig att han tar 115 för en ny -12
Annons finns på blocket.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Enda som är på den är väl variatorkitt och fotstegsförstärkare

Men förstärkarna är väl mer eller mindre ett måste.

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
-11 börjar bli billigare nu, är väl kanske för att garantin går ut på dom maskinerna nu...
Men 85k låter som ett kanonpris.

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
kom igen svara på hans fråga iställe. var nämligen sugen på att starta en liknande tråd själv:)

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Kolla sprickbildning på fotstegen och om tunneln är veckad bakom bakre boggie-infästningen.
Fotstegen fixar man i så fall med Betterboards eller Skinz Air Frame fotsteg.
Veckad tunnel är mindre kul.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Okey

Så vek tunnel och infästningen till boggien

Läste lite här på forumet och såg att folk haft problem med att den ville tveka vid vissa varvtal, antar att detta är löst eftersom både tråden och skotern är 2 år gammal nu.

Hur är dom motormässigt inga kända fel där?

Skotern jag funderar på hade en trasig hastighetsmätare så den hade inte räknat milen sista månaden

Säljaren säger max 10 mil sen men det kan man ju aldrig veta, någon som vet om timräknaren också slutar räkna samtidigt eller om man kan titta på den?

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Ingen aning om timräknarn, men vek tunnel och infästning vid boggie som kan tryckas ihop vid hård landning.

Vek på tunneln är det stora skulle jag säga.

Motor verkar hålla hyfsat iaf, min tvekade en gång ifjol vad jag minns. 12:a åker jag.

Som sagt fotstegen är inte bra alls oavsett vad vissa säger, betterboards gör nog jobbet.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Har för mig att timmarna loggas i ecu:n och displayen läser bara av timmarna från ecu:n.
Men är displayen eller hastighetsgivaren paj så bör det gå på garantin som det borde vara några veckor eller månader kvar på...
Ang fotsteg så köp 2013 fotstegen, då mina är slut för i år... :)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Jo garantin gäller till december har jag för mig, men det vore skittråkigt om man åker dit får en ny display och den visar 600 mil istället för dom utlovade 200

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Jo garantin gäller till december har jag för mig, men det vore skittråkigt om man åker dit får en ny display och den visar 600 mil istället för dom utlovade 200
Byter du display så lär den visa 0mil eller 200mil om det var så på den gamla, törs inte säga om åf kan programera om den nya så det stämmer med den gamla...
Men det kan vara en fördel och veta om det är hastighetsgivaren eller displayen som är trasig..

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Har ingen alls koll på hur det funkar, trodde om ecun har lagrat 600 mil så skulle displayen visa det efter mätarbytet om det får infon från ecun

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Jo det är nog som du säger ecu:n borde också logga milen, men är det hastihghetsgivaren som har lagt ner så får du ju inte in några mil att logga, men däremot timmarna eftersom motorn funkar..
Om jag säger såhär... Funkar inte displayen när ni är ock kika på den så köp den inte utan att först ha vart in till en åf för att kolla timmarna. Eller ännu bättre få displayen bytt.

Däremot låter det som det är ett bra pris på den så har den gått lite mer än vad han exakt säger så är det kanske inte är hela världen..