Köpråd: 40000-55000kr driftsäkerhet!

Les

Medlem
1 apr 2009
12
0
1
Luleå
Hej, sitter och kikar på olika skotrar i prisklassen som rudbriken visar.
Min prio NR1 är driftsäkerheten, jag vet att precis som när man köper bilar så kan allt krångla om man har otur men det måste ändå finnas skotrar som det är mindre pill med än andra. Det är som sagt viktigare för mig än om den har lite mer hk eller lite bättre i fjäll etc.
Tittar främst på 600cc men även 1000cc fungerar bra.
De jag har kikat på än så länge är:
Fusion 600
Dragon 600
Vector SP
Enduro 600sdi

Kommer köras est på led och lite utanför, inga bergsklättringar eller dylikt.
Vad tycker ni om ovanstående skotrar om ni ser till mina kriterier? Har ni andra förslag?


Hjälp mig hitta en bra, driftsäker förstaskoter, Mvh Les
 

Les

Medlem
1 apr 2009
12
0
1
Luleå
Finns inga driftsäkra skotrar. Dom är en hög skräp, men dock så jä roliga att köra. Om du ska köpa, köp från en firma med garantier. Om du ska köpa beggat på blocket, ta med en väldigt kunnig kille så du slipper dyra utgifter. Detta va nu inte svar på din fråga, men kanske kan hjälpa dig lite.
Jo det har jag tänkt att göra, alla kompisar har skotrar och har haft i lång tid så det känns bra. Det som är så jäkla osäkert är på vad man ska satsa på, alla säger olika dock så verkar det som dom flesta håller med om att yamaha har väldigt driftsäkra motorer..
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
4-taktare har väl generellt sett mer driftsäkra motorer än 2-taktare.

Och dom första jag kommer och tänka på för dom pengarna är väl Vector som du själv skrev, men även RX1 och Phazer FX.
 

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
phazer fx/rtx/mtx är grymt drift säkra och drar inte allt för mycket bensin.
sen så finns ju rx1 och apex och typ 100 modeller till (4 takt) som också är drift säkra (om du inte får ett måndags ex)