1000 mil. Det är iofs ganska mycket, men så länge det finns dokumentation på att alla servicar är gjorda så är det nog ingen större fara.
Kolvarna bör du byta inom kort, och byt mot orginalkolvar! Och se för guds skull till att de yttre lagrena på både variatorsida och magnetsida är ordentligt infettade!
För övrigt är det ohyggligt roliga skotrar!!! :becky:
En viktig sak som du bör kolla igenom.
Läs och förstå denna tråd:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=22928
Tråden avser i huvudsak den speciella typ av smörjning av vevaxellager som denna motorfamilj har. Bli inte rädd för allt "ont" som står om motorfamiljen i denna tråd... Om man förstår att man måste ta isär och fetta in lagrena då och då, så är det inga större problem.
Sen var just SDI-modellen en kortlivad varelse, en insprutningstyp som inte är så superlyckad, till skillnad från nuvarande e-tec motorerna.
Vad gäller "vanliga" fel (förutom rasade vevaxlar pga folk inte smörjer), så kan jag citera mig själv från annan tråd:
"Saker som brukar spöka på sdi:
Säkringar; kolla om hela/dålig kontakt.
Relä till bränslepumpen; Klickar det till i det? Går pumpen?
Slangen i tanken; har spruckit pga dålig kvalité på vissa modeller.
Bränsletrycksregulator; Ska hålla trycket på 58 PSI, sitter i tanken
Spjällhus/reedkorgar; Rengör! Brukar samlas massor av remdamm där. "
Även tempgivaren som känner av yttertemp kan spöka.
Hoppas jag inte avskräcker dig från maskinen med ovanstående...

Andra skotrar har i praktiken varken mer eller mindre problem i genomsnitt.
Köp! Världens hittills roligaste chassie! :eyebrows: