Köpa skoterglasögon

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Tjena!
Nu måste jag köpa nya googles till min Fox-hjälm. Hjälmen är väl 5 år gammal (samma hjälm som Jay Quinlan har i slednecks 5 lr 6). Jag har hört gott om Dragon, och det finns en modell på ridestore.se för 7-800:- som är en snö-modell, anpassat för vintern alltså. Eller vad kör ni själva med för brillor? Tipsa mig lite!

Senast redigerad av en moderator:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag kör med Scott 89Xi med ett orange/rött dubbel glas som ändrar färg beroende på ljuset. Sitter mkt bra i hjälmen och bandet har ett övergrag som gör att de inte glider på hjälmen.

Är mkt nöjd med dom.

Last edited:

Melender

Välkänd medlem
22 nov 2007
126
0
6
SKEÅ.
Dragon MDX är kanonbra! Tjockare foam runt bågen för att inte bågen ska ta i hjälmen, bra ventilation (med dubbelglas alltså...sitter oftast enkelglas på), bra priser oxå.
Köp till den där näs-plast-grejen för 199:- så slipper man andningsimman på glaset.
IS Eyewear gör sjukt bra glajjor oxå, gore-texmembran i linserna som tar bort imman istället för yttre ventilation.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
ja kör me scott ultimate sx, Dom bästa glasögon som finns helt klart sköna bra passform täta mot hjälmen märks knappt man har dom på sig kostar mycket men man får vad man betalar för

B

Buktholmen

Smith har väldigt bra glajjer men jag är inte så bra på specifika modeller .. :)
Ariete har jäkligt fina men tyvärr så har jag inte prövat dom :eek:

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kör med ett par Smith Warp TI med enkelglas.

Enda gången de immar igen för mig är när man stannar och inte tar av sig brillorna, annars fungerar de klockrent.

B

Buktholmen

Jaa , jag har oxå Smith men jag vet inte vad det är för modell , står det någonstans på glasögonen ?

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
SPY är enligt mig iallafall dom bästa.
Sen att dom är ruggigt snygga gör ju inte saken sämre ;)

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
aså det du ska köpa är glasögon med polariserat glas! det bästa du kan få.. du ser allt.. fast går på 2-3-4 tusen dock.. men det är värt som fan.. du ser alla gupp osv.. som du inte ser i vanligt fall! mvh kenny

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Oakley Crowbar MX.
Relativt billiga, finns i miljarders färger, nässkydd (som DOCK är lite i vägen när man ska sätta på sig dem, man måste liksom "vika" in dem), flertalet olika linser.
I övrigt sitter de klockrent i min O'Neal-hjälm.

R

Robin

Spy tycker jag gör riktigt fina googles.
Har själv ett par med helsvart glas som jag är kanon nöjd med, användigt dem i 2sesonger nu.

Perfekt ljus när solen skiner så man ser alla konturer, när det är mörkt ute så har jag ett par utbytes glas utan toning.

W

w3stman

Kör med ett par Spy Zed från www.zpirit.se , som jag tycker är en underskattad sida och har riktigt bra priser. Bara brillorna jag köpte var 200kr billigare än tex xtremegoggles osv. Snabb leverans och gratis frakt över 1000kr tror jag det var. Rekommenderas starkt!

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Är det bara för mej det blåser in mellan glasögonens överkant och hjälmen? Det blir jävligt kallt där, hur löser man detta?