Köpa skoter, Edge 600

emzan

Medlem
25 nov 2008
14
0
1
Luleå
Funderar på köpa en Polaris Edge 600 01-02. Undrar om de är en bra första skoter hur dom går osv nåt känt fel med dom?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sv: Köpa skoter.

Otroligt bra maskin troligtvis en av de bästa sportmaskiner som byggts.
VES 600a motorn är oslagbar mycket pålitlig och pigg motor, tar inte heller så farligt med bensin.

Fjädringen är även den grymt bra dock enbart om PPSen i bakre boggiedämparna är ombyggd vilket den i princip alltid är.
01an hade ett problem med att den vek sig lite i framvagnen så att det blev lite dålig passform på huven men sedan vek den sig inget mer än de där ca 2cm.
Detta fenomen är dock åtgärdat på nästan alla maskiner.

Fungerar även bra som första maskin eftersom att den är mycket lätthanterlig och går att köra lungt med utan problem, fungerar även att busa med hur bra som helst.

Verkligen en skoter jag kan rekomendera.

MVH//Kristian
 

Mattan80

Ny medlem
30 dec 2008
4
0
1
Umeå
Funderar även jag på en Edge 600 01-02. Men tänkte höra vad ni tycker kan vara ett rimligt pris för en som gått runt ca 500-700mil och är i bra skick? Vore skojj att veta vad folk betalat för dom denna säsong, så man vet vad som är överpris och "normalt" pris.
 

Mattan80

Ny medlem
30 dec 2008
4
0
1
Umeå
Jo visserligen kan man göra det (har såklart gjort det). Men det är ju vad dom ligger ute för, inte vad dom såldes för. Oftast brukar det ju gå att pruta lite på grejjer på blocket.... Så jag ville ju typ veta vad folk som köpt en i år har betalt i slutändan efter prutning osv.
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
lånar tråden lite, är själv sugen på en, vad ska man kolla på edge 600 -02 nu när jag ska kolla på den?

för och nackdelar med denna maskin?
tål den att leka med? alltså res, lite hopp och sånt?
bensin förbrukning?
kända fel?