köpa indy

Burck

Välkänd medlem
27 mar 2008
170
0
6
malmberget
Det är ju ingen skoter för att köra i puder med, på tok för låga är dom. Dämpningen i boggien är väl inte heller att hurra för, hade ont i ryggen i två veckor efter en 3 mila tur med en sån. men om du ska köra lugnt och sansat efter led så duger den gott och väl till de =)
 

GLT_Racing_

Aktiv medlem
23 dec 2008
54
0
1
blaha
Det är ju ingen skoter för att köra i puder med, på tok för låga är dom. Dämpningen i boggien är väl inte heller att hurra för, hade ont i ryggen i två veckor efter en 3 mila tur med en sån. men om du ska köra lugnt och sansat efter led så duger den gott och väl till de =)

inget krångel man måste tänka på då?
 

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
indy 500 maskinerna är vad jag tror dom bästa 500cc maskinnerna som gjorts under 90-talet. grymt pålitlig motor håller länge. som han sa dämpningen i boggien kanske inte är den bästa men i övrigt så är boggien bra. hyffsat rolig maskin att köra med lite modefieringar. i övrigt en bra maskin!
 

GLT_Racing_

Aktiv medlem
23 dec 2008
54
0
1
blaha
indy 500 maskinerna är vad jag tror dom bästa 500cc maskinnerna som gjorts under 90-talet. grymt pålitlig motor håller länge. som han sa dämpningen i boggien kanske inte är den bästa men i övrigt så är boggien bra. hyffsat rolig maskin att köra med lite modefieringar. i övrigt en bra maskin!
Okej, så det är bara att satsa? jag har fått för mig att äldre polaris är det bästa köpet bland dom äldre maskinerna.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
-93an bör väl vara en EFI? Eller åtminstone en fd. sådan?
Har haft precis en sådan själv med EFI, gick mkt billigt och bra så länge man höll batteriet fräscht. Smidig och lättkörd skoter.
 

Dragonforce

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
38
falun sverige
Det var väll något krångel med efi på alla årm under -94. Jag skulle satsa på en lite nyare. skilljer inte mycket i pris. mycket bra maskin i övrigt. Lämna in dämpare och sätt i rak hylsa, mycket bättre fjädring :)
 

GLT_Racing_

Aktiv medlem
23 dec 2008
54
0
1
blaha
Det var väll något krångel med efi på alla årm under -94. Jag skulle satsa på en lite nyare. skilljer inte mycket i pris. mycket bra maskin i övrigt. Lämna in dämpare och sätt i rak hylsa, mycket bättre fjädring :)
Men det sitter förgasare på, det var efi orginal men det e utbytt
 

GLT_Racing_

Aktiv medlem
23 dec 2008
54
0
1
blaha
-93an bör väl vara en EFI? Eller åtminstone en fd. sådan?
Har haft precis en sådan själv med EFI, gick mkt billigt och bra så länge man höll batteriet fräscht. Smidig och lättkörd skoter.
Det är en efi orginal, men dom har bytt ut det mot förgasare.
 

Dragonforce

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
38
falun sverige
skulle ändå köpa en nyare med efi går bättre. men är det så att fått ett "bara ha pris" så köp. kom ihåg det med dämparen blir mycket bättre med mod. :) jävligt bra maskin i övrigt håller bra. Är typ ingen som vill ha 500 så det finns typ inga sönder körda maskiner. brukar vara i fint skick. Men dom går bra endå.
 

GLT_Racing_

Aktiv medlem
23 dec 2008
54
0
1
blaha
skulle ändå köpa en nyare med efi går bättre. men är det så att fått ett "bara ha pris" så köp. kom ihåg det med dämparen blir mycket bättre med mod. :) jävligt bra maskin i övrigt håller bra. Är typ ingen som vill ha 500 så det finns typ inga sönder körda maskiner. brukar vara i fint skick. Men dom går bra endå.
Ja polaren har en indy 500 sks å den krånglar aldrig, den har spruckit i blocket en gång med det var hans eget fel haha! sen en annan polare hade en indy sport 340, och den köpte dom ny sen har den gått på bar mark osv så den har bara blivit tuktad, men det slutade meed en spricka e en cylinder.