Justering av back mxz700

J

Jona$

Har en vän med en mxz700 där backen inte kliver in.

Tänkte se om nån har en länk på spec för inställningarna eller vet dom själv?
alternativ vanliga fel.
Har inte kollat än på maskinen och är inte van bombardiers lådor men antar det bara handlar om en justering.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det är garanterat kedjan som är helt enkelt för löst spännd.

Om ni tittar på höger sida (kedjehussidan) så ser ni att det finns en bultskalle av "guld" med en sprint.

Dra ut sprinten och dra ÅT den (medurs) så mycket ni bara orkar FÖR HAND! Ni får ABSOLUT inte använda verktyg, då pajjar ni kejdjespännaren, utan dra åt den för hand så mycket ni orkar, sedan sätter ni in sprinten igen och nu går backen garanterat i :)

Är de så att sprinten inte går riktigt i hålet så kan man justera tillbaka bultskallen lite genom att vrida tillbaka den.

/F

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det är garanterat kedjan som är helt enkelt för löst spännd.

Om ni tittar på höger sida (kedjehussidan) så ser ni att det finns en bultskalle av "guld" med en sprint.

Dra ut sprinten och dra ÅT den (medurs) så mycket ni bara orkar FÖR HAND! Ni får ABSOLUT inte använda verktyg, då pajjar ni kejdjespännaren, utan dra åt den för hand så mycket ni orkar, sedan sätter ni in sprinten igen och nu går backen garanterat i :)

Är de så att sprinten inte går riktigt i hålet så kan man justera tillbaka bultskallen lite genom att vrida tillbaka den.

/F

J

Jona$

Jo så pass påläst är jag med, tänkte mer om någon har en manual till dessa maskiner. Kommer dröja ett tag innan jag tar en titt på det då jag har 2st f7:r att titta på samt fortsätta montera ihop min egen Tapex.