Iställe för Mach1 ´98 ??

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
Funderar på att sälja Mach 1:an men vad ska jag köpa ist?

Mina krav är att den ska vara lättare och den får inte kosta mer än 45 000:- OBS priset är höjt :)

Den kommer bara att köras i uppland så någon mountain maskin är jag inte ute efter :) Jag flänger mest runt på lite gamla skogsvägar.

Visst är det ett underbart drag i mach 1:an men som jag kör så skulle jag hellre ha en lättare och klenare maskin. Jag har iofs tillgång till ett privat flygfält, där är det ju skoj att ha en stabil maskin med mycket hk. Men jag har en granne som har köpt en thundercat å den lär jag få pisk av när det går rakt fram så då kan jag lika gärna byta ;)

Ös på med tips och kommentarer!

/Bobbo

Last edited:

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Stog å valde mellan XC700 -99 å Mach 1 -98. 700an kändes mycket lättare å kändes nästan lika rapp. För 40k får du en väldans fin Polaris.

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
Sitter å kollar lite på Polaris nu och har kommit fram till att nästan alla som är äldre än 02 är skitfula, men det är ju min åsikt ingen bör ta illa upp för det :)

Iaf så får jag väl lägga till några tusenlappar till så att jag kan få en 02:a ist och då är det en edge som gäller 600, 700, 800 ? jag vill ha info om alla 3, framförallt vikt och hk/kW.

Jag vill även ha info om nyare MXZ typ 01 600, 700, 800

/Bobbo