ISrivare

Edtjons

Medlem
15 dec 2018
7
0
1
57
Östersund
Hej!
Har en sno pro F8 2008.
Skulle vilja sätta på isrivare på den. Är det någon som har någon bra att rekommendera?
Jag tror att jag vill ha nått man kan montera på boogien och inte vajer då jag inbillar mig att vajer
blir dåligt tryck mot is/snö.
Den skall gå att backa med också
 

TIFRIG

Medlem
16 dec 2018
11
2
3
56
Luleå
Isrivare monterade på boggie är bäst.. Original AC är inte farligt dyra och enda nackdelen är DU KAN INTE BACKA med dem nerfällda. Kört dom på skoter nr 3 nu.. funkar fint på XF8000 141", M8000 154", SR Viper MTX 162"
 
Reactions: Edtjons

TIFRIG

Medlem
16 dec 2018
11
2
3
56
Luleå
De som jymy83 ovan tipsade om funkar att backa med men drar inte upp lika mycket snö i boogie men de kanske räcker för dig.. Själv kör jag 3" mattor på de mountainmaskiner jag har i dag.. Men hade säkerligen funkat på min förra XF8000 med lite lägre kammar.
 
Reactions: Edtjons

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
BRP´s är klockrena. De håller bra, sprätter upp snö bra (även på 3" mattor, sitter ju original på summitar med 3") och går som sagt att backa med. Jag vet inte hur AC's ser ut men om det är liknande polaris så skulle jag avråda att köpa sånna om man ändå har ett val. På polarisarna så har de en tendens att gå av när det är hårt före. Har hänt på 3 av 5 maskiner inom ett fåtal mil och råkar man backa med dem är de körda. De sprätter dock upp snö och is bra men det förutsätter ju att de är hela.
 
Reactions: Edtjons

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Min XF 9000 HC hade BRPs isrivare monterade när jag köpte den men den har inget fäste för att hänga upp den utan är bara instucken i boggien. Det innebär att det bara krävs en liten stöt så åker den ut även när man inte vill det. Det finns ju inte så många ställen att fästa en bult för det då skenorna är som schweizerostar, är det någon som har dessa på denna boggie som har någon bra lösning?

27930
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Min XF 9000 HC hade BRPs isrivare monterade när jag köpte den men den har inget fäste för att hänga upp den utan är bara instucken i boggien. Det innebär att det bara krävs en liten stöt så åker den ut även när man inte vill det. Det finns ju inte så många ställen att fästa en bult för det då skenorna är som schweizerostar, är det någon som har dessa på denna boggie som har någon bra lösning?

Visa bifogad bild 27930
Har du någon mer bild på hur isrivaren är bultad i boggien? Från baksidan?
Jag har en likadan boggie fast annat märke och undrar hur det är bultat som. Funderar på att montera dit en sådan där isrivare eller den som har dubbla fjädrar från BRP