iq600rr

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
tjenare

jag kör nytro rtx idag och gillar körställningen, men det är väl typ det ända förutom den överlägsna motorn, som ja verkligen har varigt nöjd med i vinter.

Då provade ja en polares iq600rr och insåg att körställningen är ju otroligt lik, skillnaden va att maskinen upplevdes både råare och stabilare på det gropiga spåret.

så min fråga är, hur bra är diftsäkerheten på 600rr motor, några saker man bör tänka på om man skulle byta till en iq ??

Hoppas på seriösa svar från föredetta iq ägare.

Mvh

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
3 av mina polare kör iqrr -08 och en -09, alla motorerna har hållt sedan ny utan motorrenovering endast allmän service och lite kärlek till maskinen gör att den håller väldigt bra! dom tål de mesta, sett ganska mycke hur dom behandlats! svårt att säga hur mycket dom gått men ingen har då gått under 600 mil skulle jag gissa.

men däremot kommer nog ditt soppakonto stiga drastiskt om det har nån betydelse..

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Just 600ho motorn från polaris är väldigt omtyckt då den levererar massor med effekt och bra klipp och sist men inte minst väldigt hållbar och stryktålig.

Enda jag märkt är att dom är rätt känslig på bestyckningen, lite för fett och du tappar mycket mos. Så dom ligger rätt nära "haverigränsen" när dom är går som bäst.

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Har själv en iqrr -09 och är väll överlag nöjd med skotern allmänt och körställningen är ju helt underbar, dock som deaGEL skriver så kommer det att kosta både bränsle och om du reser på att köpa delar...
reste på ett A-arm byte i vinter efter en stubbträff samt byte av motorkuddarna, var inte billigt...

A-arm nedre V-sida 5200:-
Motorkuddar 465:- st åtgång 4st
Lagring samt skruv övrebakre boggie infästning 1300:-
Drivrem org 2300:- Kör själv dock med Yamahas Phazerrem...

Bara ett axplock av det jag har fått köpa till min...

Men vansinnigt roliga skotrar och skön körställning =)

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Soppaförbrukningen är väl inget man ens ids lägga någon större tanke vid när man kör snöskoter ;P smakar det så kostar det. spara ju ändå rätt stora pengar på byta till en så pass mycke billigare maskin.

Nemen man kanske ska testa åka polaris, låter ju ändå som att skotern tål en hel del styk och att motorerna verkar leverera.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Du kan ju köpa en skinz dyna från modshop till din nytro ! Dom är typ 1dm högre och väher flera kg mindre än org.och kanske enrelocator till styrstången om du vill flytta syret länre fram :)