IQ 600 shift 2010

jeNSI

Aktiv medlem
26 feb 2005
96
0
6
kiruna
Hej, är i planerna att köpa en skoter och har fastnat lite för den här.
Någon som har hunnit köra den ännu och erfarenheter?
Är de 125 hk? och har den här motorn haft några kända fel?
Är de några skillnader från tidigare år?
priset känns ju bra iaf för vad man läst ska vara en bra skoter.

:nerd:

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Vet bara av erfarenhet från -08 shift att det är en mkt trevlig å prisvärd skoter, dämparna är inte i värdsklass men dom går ju att byta ut. För att vara en "budgetmodell" så är det jävligt mycket skoter i den. 600 motorn är nog bland det driftsäkraste du kan köpa.. Går dessutom riktigt bra :) Skillnader på 2010an kan jag ej svara på men det är väl bara att läsa info om den å jämföra :) Bra köp är det iaf.

anteisr

Medlem
8 feb 2007
28
0
1
Hej

Har fått till ca 30 mil med min -10a och den går suveränt. Svarar bra på gasen och och har tagit ca 2 liter/milen.

Jag har satt på en 44 matta och drevat ner den.

Dämparna är väl sådär (väger 100kg) dock ej sämre än min tidigare som var en Yamaha Vector. Det är samma dämpare som sitter i 600 touringen.

Nytt för -10an är att det sitter cfi motorn, samt ett riktigt instrument med både hast samt varvräknare.

jeNSI

Aktiv medlem
26 feb 2005
96
0
6
kiruna
Ok, tack för svaren.
dämparna lär väl bytas eftersom men man kan ju köra ett tag och är ingen extrem hoppare och så. Väger 80kg så borde väl duga åt mig med då.

Har väl tänkt med byta matta sen också, måste man byta kedjan och så om man sätter 44:s matta och vet ni om man slipper om man har 38?
Skönt att ha båda mätarna med.

Lutar åt ett inköp av shiften men man får väl åka och titta liet mer på den och bestämma sig någon gång.. haha

Last edited: