IQ 440 dör vid fullgas ( Fortsättning )

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
För er som inte har läst den gamla tråden så börjar jag från början.

Den dör vid fullgas IBLAND och direkt efter så drar jag igång den igen och då går den perfekt igen.

Jag har kollat tändstiften och dom är gyllen bruna som dom ska vara så den får ju rätt blandning iaf.
jag har även gjort ett komptest när maskinen är varm och det visar mellan 7:1 och 8:1, men jag vet inte om det är bra eller dåligt.
jag har även kopplat ur all övrig el för att se om den drar tjuvström men det är samma sak iaf.

Och nu har jag inga fler ide'er..

Är det någon som har några andra tips på vad som kan vara fel??

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Tjenare.
Det är en Polaris IQ 440 -05 som dör IBLAND vid fullgas när den är varm
Och jag håller på att bli tokig!

Jag har kollat på tändstiften och dom är gyllen bruna så den verkar ju få en bra bränsleblandning iaf.

Är det någon som har en anning om vad som kan vara fel?
TIPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

håll dig i en tråd, hjälper inte att du spammar problemet i flera trådar

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Hade exakt samma problem med min 440 snurra förra vintern..
Vad kör du med för toppar, typ 110 oktan eller 98 ?
Satt tydligen 110 på min och körde nån gång på 95.. Man drog igång, sen körde man lite och sen gav fullt då dog den helt. Sen drog jag igång igen då gick den som en klocka. Tror den spikar igen.... Du skulle ha sett mina toppar då jag tog lös dom efter typ 50 mil, ingen trevlig syn..

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
okey..hur kan jag få reda på vad jag har för toppar då?? det sitter en klisterlapp på varvräknaren där de står "110 octane only".. men de måste ju finnas nåt artikelnummer jag kan kolla eller liknande?

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
Nu har jag gjort rent avgasportarna ordentligt också..(Det rann ut olja när jag tog bort portarna), och den går lite bättre nu men problemet kvarstår fortfarande.

jag kan inte hitta något artikelnummer på toppen heller.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
oj..sry för å ta upp en gammal tråd..men enligt mig så är 8:1 lite i komp..jag har 9:2 i min typ..när ja komptesta sist då har ja 98oktan topp.