Tjena,
Info som skiljer denna från '05an
För mig att de satt non-slip o slirdrev standard, stämmer det?

Info som skiljer denna från '05an
För mig att de satt non-slip o slirdrev standard, stämmer det?
Skumt, min 06a hade slirdrev och så vitt jag vet hade inte ägaren innan mig bytt något då han endast hade haft den några dagar. Men risken finns och du verkar riktigt hemma innom ämnet så litar mer på dig!I USA kom 07 med slirdrev (uppdatering efteråt ifrån fabrik). 06 har inte slirdrev.
Detta är uppdateringarna till 2006 jämfört med 2005.
- Ca. 5 Kg lättare lättare maskin.
- Ny stator. Hållbarare
- Nytt insug (reed ventiler) Allt blev hållbarare.
- Ny Matta.
- Ny framboggiedämpare. Fjäderlös
- Nya stötdämpare fram
- Förstäkta A-arms infästningar.
- Ny Teamvariator (sek).
- Ny geometri i boggien
- Ny design
IQ'n är väll väldigt hårt kalibrerad från fabrik, är ju en tävlingsskoter rakt igenom så det är ju inte så konstigt..Okej.
Var det ju inte så mkt. Fått pang-pris (som de verkar) på en '06a IQ 600.
Dock har den spruckit i a-arms infästningarna, dålig matta.
Så då var det inte mycket som skillde den mot '05an.
Är dämpningen mjukare på '06an än '05an?
'05an var äckligt hård. :stupid:
HejSkumt, min 06a hade slirdrev och så vitt jag vet hade inte ägaren innan mig bytt något då han endast hade haft den några dagar. Men risken finns och du verkar riktigt hemma innom ämnet så litar mer på dig!
HejOkej.
Var det ju inte så mkt. Fått pang-pris (som de verkar) på en '06a IQ 600.
Dock har den spruckit i a-arms infästningarna, dålig matta.
Så då var det inte mycket som skillde den mot '05an.
Är dämpningen mjukare på '06an än '05an?
'05an var äckligt hård. :stupid:
Alltså vad är slirdrev? Nå special? Skulle va kul om nån kunde förklara.Det som skiljer är förstärkningar i chassiet, samt någon updatering blev i framvagnen. Non-slip sitter inte standard på -06 däremot slirdrev
Det är ett speciellt drev i kedjehuset (stora drevet) som inte är i massivt stål som de brukar vara utan dessa drev är lagrade.Alltså vad är slirdrev? Nå special? Skulle va kul om nån kunde förklara.
Det är ett speciellt drev i kedjehuset (stora drevet) som inte är i massivt stål som de brukar vara utan dessa drev är lagrade.
I vanliga fall när man hoppar med skotern så utsetts kedjan för en hög belastning när man landar om man inte har perfekt varvtal på mattan, speciellt om man tex landar platt.
När man då landar så sträcks kedjan och all belastning hamnar där, men med slirdrevet så tar det inte tvärstopp utan dessa slirar en aning för att på så sett spara bla kedjor.
De flesta behöver inte dessa men för en crossåkare kan det vara viktigt, och dessa drev kommer bara på en del tävlingsskotrar från fabrik.