instruktionsbok (ev. info) vmax 600, -94

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Hej!

Har bytt matta på skotern och stött på ett litet problem. Det är enorma mängder nysnö idag och jag har ingen instruktionsbok. Så jag har ingen nivå på oljan till kedjehuset. Inte heller vill den "självjusterande" bromsen sammarbeta riktigt då alla bitar ska tillbaka.

Någon som har en instruktionsbok och vill vara snäll att berätta hur mycket olja det ska vara i kedjehuset?

Och eventuellt hur man ska lura bromsen att bli villig till att skruvas tillbaka?

//Patrik

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Det brukar vara ett oljenivå hål i kedjehuset tror jag, man skruvar ut en skruv mitt på sen fyller man tills det kommer ut då äre bra:eek:
Bromsen vet jag däremot inte

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Ang bromsen, på min 500 -94 råkade jag under tiden jag hade allt hängade löst trycka på bromshandtaget vilket reulterade i att den justerade sig rätt rejält eftersom det inte fanns någon skiva mellan beläggen. Jag skruvade av det lilla locket på självjusterings mekanismen och där under sitter en liten fjäder och en plastskiva med hack i, den ser till att det justeras, jag bara vred ut den lite och skruvade ihop. Var väldigt enkelt att åtgärda, öppna locket och du kommer lösa det utan problem! Jag var livrädd att det skulle ploppa ut allt möjligt smått när man skruvade av locket men det vara inga problem. Oljan, på mitt lock finns en nivåskruv, men jag har back så det kan ju vara olika.

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Löste det under dagen med lite sprängskisser (utskrivna) och samtal (eftersom det varit strömlöst). Men får tacka för alla tips!
Precis som akka säger så var locket oroande men så fort man fått av det löste det sig :)

Nog för att jag ogillar att gå på nivåskruvar, men den här gången fick jag göra ett undantag. Får gå på bestämd mängd nästa gång istället ;)