T twister Välkänd medlem 15 okt 2006 2.506 5 38 Östersund 28 feb 2009 #1 Tja! Hur brukar ni ljustera in era skotrar när ni ska ut och leka i pudret ? Då tänker jag på stötdämpar inställningar och sånt ?
Tja! Hur brukar ni ljustera in era skotrar när ni ska ut och leka i pudret ? Då tänker jag på stötdämpar inställningar och sånt ?
Lubsor Välkänd medlem 5 jan 2008 1.000 0 36 Bjästa/ Örnsköldsvik 28 feb 2009 #2 Vad jag förstått, så ska stötdämperiet vara mjuka för bästa framkomlighet i lössnö. Men hur stor roll det spelar vet jag inte, själv så kör jag med stenhårt överallt. Orkar inte ställa om hela tiden
Vad jag förstått, så ska stötdämperiet vara mjuka för bästa framkomlighet i lössnö. Men hur stor roll det spelar vet jag inte, själv så kör jag med stenhårt överallt. Orkar inte ställa om hela tiden
S Stelt Välkänd medlem 5 nov 2008 1.088 0 16 Luleå 28 feb 2009 #3 Balataremen ska vara lös, så skidorna håller sig på snön.
T twister Välkänd medlem 15 okt 2006 2.506 5 38 Östersund 28 feb 2009 #4 Närm an släpper efter på balatatremmen , ska man ändra matt spänningen då ? annars kan väl boogieskenorna spetsa mattan va ?
Närm an släpper efter på balatatremmen , ska man ändra matt spänningen då ? annars kan väl boogieskenorna spetsa mattan va ?
S Stelt Välkänd medlem 5 nov 2008 1.088 0 16 Luleå 28 feb 2009 #5 twister skrev: Närm an släpper efter på balatatremmen , ska man ändra matt spänningen då ? annars kan väl boogieskenorna spetsa mattan va ? Click to expand... Det tror jag då inte, fast jag är inte helt säkert. Min balatarem är helt slak nästan, och min matta håller fint
twister skrev: Närm an släpper efter på balatatremmen , ska man ändra matt spänningen då ? annars kan väl boogieskenorna spetsa mattan va ? Click to expand... Det tror jag då inte, fast jag är inte helt säkert. Min balatarem är helt slak nästan, och min matta håller fint
B Biosteel 28 feb 2009 #6 jo men det har hänt på en del skotrar att skenorna åker fest i mattan och du har ett otrevligt haveri
jo men det har hänt på en del skotrar att skenorna åker fest i mattan och du har ett otrevligt haveri
T twister Välkänd medlem 15 okt 2006 2.506 5 38 Östersund 28 feb 2009 #7 Men ska man spänna lr släppa på mattan ? om man förlänger balataremmen ? resp kortar den ?
jockegubben Välkänd medlem 2 nov 2007 4.923 6 38 Harads www.Jockegubben.pixbox.se 1 mar 2009 #8 Det märker du väl när du har ändrat balataremmen, du ser ju om mattan blir slak/för spänd..