Ingen magnapull?!?

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Känner en som köpte en 09'a Ski-Doo mxz 600.

I alla fall, när jag provsatt och kikade (hade druckit lite öl, så ingen provkörning förstås) så hittade jag inget snöre på högersidan?!?

Han sa att det bara var elstart och magnapull var extrautrustning.
Blev grymt förvånad, trodde inte det gick att köpa en skoter utan startsnöre :ciao:

Är det vanligt att ni som köper de här nya maskinerna skiter i att betala för en gammaldags magnapull som tydligen är extrautrustning på räsers?
Antar att det blir lättare utan magnapull, men fan, jag skulle nog allt inte vilja vara utan. Känns som en bra grej om det varit kallt så batteriet är slött och motorn rå.

/ps; Ski-Doon jag pratar om skar förövrigt efter 17km. Oljeslangen var klämd från fabrik.
Då hade iofs ingen magnapull i världen fått igång den.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Känner en som köpte en 09'a Ski-Doo mxz 600.

I alla fall, när jag provsatt och kikade (hade druckit lite öl, så ingen provkörning förstås) så hittade jag inget snöre på högersidan?!?

Han sa att det bara var elstart och magnapull var extrautrustning.
Blev grymt förvånad, trodde inte det gick att köpa en skoter utan startsnöre :ciao:

Är det vanligt att ni som köper de här nya maskinerna skiter i att betala för en gammaldags magnapull som tydligen är extrautrustning på räsers?
Antar att det blir lättare utan magnapull, men fan, jag skulle nog allt inte vilja vara utan. Känns som en bra grej om det varit kallt så batteriet är slött och motorn rå.

/ps; Ski-Doon jag pratar om skar förövrigt efter 17km. Oljeslangen var klämd från fabrik.
Då hade iofs ingen magnapull i världen fått igång den.
Låter konstigt tycker jag..:hmmmm:

Jag har en summit 09a med elstart standard och nog har jag magnapull ändå..

Ajdå, det var ju inte bra.. Tur att det finns garanti..

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Yes, e-tec.

De finns ju starthjälpen där till variatorn så man kan ju alltid få igång den om man vill..
Men låter ju konstigt att de inte skulle sitta en magnapull..
Det finns säkert ett nödsnöre i verktygsväskan att linda runt variatorn som startmetod, men det är ju inte direkt lika smidigt som en automatisk magnapull.
Jag reagerade också som du att det är konstigt att det inte sitter ett redigt snöra med handtag på nyskotran?!?

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
På 600 e-tec är det ingen manuell start, endast el-start!

Om det nu var en e-tec ?
Säker på det?
Körde en 600 e-tec lynx och den hade iaf magnapull. El-start kostade visst rejält med dollars extra sa polarn som hade köpt den.

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Det var med största säkerhet en Ski-Doo 600 mxz e-tec 2009.

Blankt på högersidan, inkentinken i stil med handtag eller snöre och ägaren sa att magnapull var tillbehör.

Anyways, vi drack som sagt lite bärs och bastade Finskt så 100 är jag inte...99 iaf! :)