Blev ett väldigt långt inlägg så jag sammarfattar:
Skoter köpt 3 veckor sedan, MXZ 700 -01
Skotern har gått bra och varit lätt startat de gånger vi varit ute innan detta.
Dag 1: Åkte släpvagn i -20-25 grader i 8 mil, ingen gnista, helt omöjligt att få gnista, värmde med kupevärmare på motor, box på elementet. Står i garage med kupevärmare ett par timmar, startar och går utan problem.
Dag 2: Efter en natt i kallgarage med kupevärmare under huven, startar och går utan problem.
Dag 3: Står ute under kapel i minus 20, ingen gnista, värmer upp motorn med kupevärmare och varmluftpistol så hela blocket är varmt (mer än 40 grader, tog väl en sådär en timme) med huven öppen, ingen gnista. Släpar in skrotet i kall garage och stänger huven med kupevärmare och efter 10-20 min finns gnista och skotern går utan problem.
Dag 4: Skotern har stått i kall garage ca -5, startar och går utan problem
Tändspole som spökar??
Skoter köpt 3 veckor sedan, MXZ 700 -01
Skotern har gått bra och varit lätt startat de gånger vi varit ute innan detta.
Dag 1: Åkte släpvagn i -20-25 grader i 8 mil, ingen gnista, helt omöjligt att få gnista, värmde med kupevärmare på motor, box på elementet. Står i garage med kupevärmare ett par timmar, startar och går utan problem.
Dag 2: Efter en natt i kallgarage med kupevärmare under huven, startar och går utan problem.
Dag 3: Står ute under kapel i minus 20, ingen gnista, värmer upp motorn med kupevärmare och varmluftpistol så hela blocket är varmt (mer än 40 grader, tog väl en sådär en timme) med huven öppen, ingen gnista. Släpar in skrotet i kall garage och stänger huven med kupevärmare och efter 10-20 min finns gnista och skotern går utan problem.
Dag 4: Skotern har stått i kall garage ca -5, startar och går utan problem
Tändspole som spökar??