indy storm på rullen..

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
hejsan,
går i tankarna att skaffa mig en storm, så ny årsmodell som möjligt och isf byta boggie till en längre och sätta på en 51mm matta..
de ja undrar är om det då kommer bli en skitrolig maskin som ställer sig rakt upp när man trycker på gasen eller om det blir en som tar sig fram bra men ligger slickad efter marken (i lössnö alltså)??

de borde ju vara någon som gjort så på en storm som kan berätta:)

tacksam för svar:bigsmile:

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
ingen som vet??
är också intresserad av att veta samma sak om en ultra.. har tänkt förlänga till 345 eller 365....

vad TROR ni då åtminstånde??:p

ollää

Välkänd medlem
11 sept 2009
150
0
6
lycksele
tror inte du får upp den på rullen, trippeln är tung och brukar även krångla mke.
förlängningen säger ja inget om det blir nog helt okej me en 51 matta osv.
mitt råd, köp nå annat

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
okej, jo ja tror jag skrotar iden med en storm eller en ultra då dom inte heller är dom driftsäkraste men har nu istället fått i tankarna om att göra samma sak med en xcr 800 ca års -00, något nerdrevad, kanske variatorkit, kanske pipor om det finns några som inte låter allt för mycket, och 136 eller 144 lång(helst 144) å 51 matta

vad tror ni om det?? tror ni den kan dra lite rulle uppför fjällen?? förväntar mig inte att den ställer sig rakt upp på planmark men i puder å lite gupp borde det väl bli en ganske rolig skoter??

(rmk:n på bilden vart bortsåld nu i sommar sommar men saknar den redan, å därför tänkte jag att xcr 800:an kunde bli lite som den med liiiite mer krut i, å då skulle ja vara nöjd:becky:)

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
jo den där skulle ja inte tacka nej till, dock tror jag den ligger lite över min prisklass plus att ja hade tänkt sälja mina andra skotrar först också:p men vem vet, han kanske vill byta mot en cobra och en xcr 600?;) haha

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
nu har jag fått ännu en fundering i huvudet... hur tror ni en 57mm ripsaw(finger) matta går i lössnön jämfört med en 51mm challenger matta?:hmmmm:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.373
1.181
113
Stora Blåsjön
nu har jag fått ännu en fundering i huvudet... hur tror ni en 57mm ripsaw(finger) matta går i lössnön jämfört med en 51mm challenger matta?:hmmmm:
Tar flera gånger 51 challenger... men vill du ha en billig 57mm matta så har du maverick, inte den bästa mattan men billiga brukar dom vara och skottar bra i lössnö.

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
okej:) fast har inte hittat nån maverick som är 144 lång.. men 51 challenger funkar ju annars:cheesy:

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
får tiden utvisa

har själv köpt mig en storm -97 i veckan som ska få en längre boggi och matta (vet inte vad det blir än), annan drevning och v-kitt.:) kanske annat lull lull med tiden :blink1: blir kul och se va den kommer prestera i lössnö :eyebrows:

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
har själv köpt mig en storm -97 i veckan som ska få en längre boggi och matta (vet inte vad det blir än), annan drevning och v-kitt.:) kanske annat lull lull med tiden :blink1: blir kul och se va den kommer prestera i lössnö :eyebrows:
blir avis nu...:bigsmile: lär väl inte gå allt för dåligt:blink1: ja hoppas ja får sålt mina skotrar så ja kan göra lika, dock helst med en xcr 800:cheesy:

XCR 800 går på rullen med Nonslip och 51mm Challenger 365cm, och nerdrevad förståss
de va de ja ville höra!!:becky: