Indy Sport

frost

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Jag funderar på att få lite mer hästar ur min
Indy sport 340 89:a, någon som har nått bra förslag på trim ??
Jag har planat topparna,och letar efter en trimpipa, vet ej om det finns.
Vill gärna veta lite om toppfart och hkr.
Min toppar bara 110, men det duger, skulle bara behöva lite ax.
 

tgr

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
fuji 488

Jag har haft en 340 för ett tag sedan.
enklas är att lyfta i en vattenkyld 488.
Det mesta passar. Jag tror att det tog mej max en par tre kvällar. Men du bör kolla frampartiet på 340 det brukar var fult av sprickor runt motor fästen mm Ta en titt först . Sen fundra på vad du vill ha ut av din skoter. Kanske lika bra att handla något större på en gång.
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Nja...

Du som satte i en vätskyld 488, vilken årsmodell på chassit hade du? Bara lite nyfiken.

Trim o 340 brukar inte vara någon större hit. Standardmotorerna går bra (hade en 340 som gick 2500 mil utan problem. Mina polare hade minst vätskekylda 500:eek:r då, gissa om min 340 fick maxa? Jag fick ligga gasen i botten jämt för att ha någon chans att hänga med - bra betyg till motorn alltså) men de tål inte trim speciellt bra eftersom de är små. Det vore nog smartare att satsa pengarna på en lite nyare skote - en 500:a kanske eller -94:as Xlt?
 

frost

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Trail motor

OK,, då vet ja ju de..
Men min motor är nog inte lika bra som din var.
Eftersom min tröck ur en packbox å då gick ju 2lager så klart....Sen måste ja byta en kolv åxå.

Bättre å leta efter en Trail motor sa dom på verkstan..Var finns det en billig TRAIL motor??
Om nån har en liggande,, så maila fort som fasen till mig...
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
trail

en trail-motor borde fungera i chassit eftersom de också är fläktkylda. Har du kollat med någon skoterskrot?